Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

Angkor Wat

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Jury

24 Januari 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vanmorgen zijn we om 8.15 uur opgehaald door de tuk tuk chauffeur om ons naar de tempels van Angkor te rijden. We waren erg moe aangezien we pas om 1.30 uur gingen slapen. Wat een prachtig complex, gebouwd tussen de 9e en 11e eeuw. Het doet ons aan de maya tempels in Mexico denken het is ongeveer de zelfde bouw. Alleen zonde dat het zo’n toeristische trekpleister is, wat een mensen massa. Het zijn voornamelijk aziaten die het complex bezoeken en maar 5% europeanen. Na de lunch zijn we naar Kampong Phluk gegaan wat 17 km van Siem Reap vandaan ligt en hebben daar een boottocht van 2 uur gedaan. Het was een grote chaos met weg varen, het was er heel erg smal en er moesten dan 2 boten langs elkaar wat eigenlijk niet ging, dus de ene boot ramde de andere echt een puinhoop, dat moeten wij weer meemaken. We vaarden door een rivier en kwamen langs een dorp waar de huizen op palen stonden. Hier heeft de tijd echt stil gestaan, wat een armoede, dan besef je wel weer hoe goed en luxe we het thuis hebben. Aan het einde van de rivier kwamen we uit op een mega groot meer waar we even in het zonnetje gezeten hebben op de punt van de boot. Daarna zijn we weer richting huis gegaan over een onverharde weg vol kuilen langs armoedige huisjes. Terug bij het guesthouse hebben we de Nederlandse eigenaar Jan gesproken en vertelde ons hoe hij het hier in 2005 heeft opgezet. Hij heeft zijn eigen zaak en huis verkocht en is gaan reizen, kwam in Cambodja om Angkor te bezoeken en is blijven hangen. Zo heeft hij het guesthouse opgezet en is nooit meer weg gegaan. Vanavond bij de kapper m’n haar laten wassen omdat we een erg kleine straal in de douche hebben en ik dat niet zie zitten met shampoo enzo. We hebben er erg om gelachen ze spraken geen engels dus met handen en voeten kenbaar maken dat je je haar gewassen wil hebben. Uit eindelijk begreep ze me en werd mjin haar op een aparte manier gewassen en werd ik ondertussen lekker gemasseerd :-) Toen mijn haar uitgespoeld was gingen ze met z’n tween mijn haar fohnen en ik moest omgerekend €1,50 afrekenen. Geweldig toch ze is zeker een kwartier bezig geweest als het niet langer is. Net lekker gegeten bij een goed restaurant en gaan zo lekker ons bedje opzoeken omdat we wat slaap te kort komen en morgen weer op tijd opstaan.

Toedeledoki

• 24 Januari 2012 - 15:36

Erika:

Wat ontzettend gaaf zeg..! Hoop het ook een keertje te mogen doen. Jullie mogen wel uitkijken dat jullie geld niet snel op is met al die uigaven, hihi. Hier is het ook prachtig weer. Het regent, stormt, hagelt en er is sneeuw op komst. Dat moeten jullie nu wel missen he! Ik zit tegen griep aan en Harry heeft het ook steeds koud. Voor de rest gaat het hier allemaal goed hoor. Nou luitjes geniet er nog lekker van en mochten jullie nog meer foto's hebben dan kijken wij er naar uit om ze te zien. Groetjes van ons allemaal.

• 24 Januari 2012 - 18:24

Renate:

Hee Deb, als je haar maar goed zit he:-)
    Jongens, geniet lekker daar, prachtige foto's hoor! In NL genieten we van de kou en fikse buien, dus mijn haar zit niet haha!

• 25 Januari 2012 - 10:14

Harry:

Oh ja mijn haar zit helemaal niet het ziet er nieieieieiet uit!!!!