Bangkok en Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu Bangkok en Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

Bangkok en Siem Reap

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Jury

23 Januari 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Zaterdag op Schiphol aangekomen waren onze zitplaatsen bij de nooduitgang idd gereserveerd, lekker een zorg minder. Wat gegeten en rond gewandeld om de tijd te vullen voor onze vlucht naar Bangkok. We kwamen aan bij de gate en het vliegtuig van Eva air was nog niet binnen dus we vertrokken ruim een half uur later. Eerst en film gekeken en daarna allebei een slaappil naar binnen gewerkt en gaan slapen. Jury heeft erg lang aan een stuk door geslapen en ik ben heel wat keren wakker geweest maar deed uit eindelijk om 13.00 uur (Thaise tijd) mijn ogen open. Het ontbijt werd gebracht en over ruim een uur zouden we al gaan landen, lekker snel gegaan allemaal. We zijn om 14.30 uur geland en de paspoortcontrole ging gelukkig ook erg snel. We zijn met de skytrain en een taxi naar het guesthouse Lamphu House vlakbij de Khao San Road gegaan. Heerlijk even gedouched en daarna lekker over de Khao San Road gewandeld. We hebben onze voeten een uur heerlijk laten masseren en daarna hebben we weer lekker gegeten voor €3,00 incl. drinken. Daarna zijn we bij een bar gaan zitten en hebben een ouwe Hollander leren kennen die aardig dronken was en al 5 maanden in Bangkok was en eigenlijk elke dag van god los gaat/is. Later hebben we besloten na een flensje met banaan en nutella om ons nog maar eens lekker 1 ½ uur te laten masseren. Uit eindelijk ging het lampje om 00.45 uur uit en waren we gebroken, morgen gaat de wekker weer om 7.00 uur.

Vanmorgen voeg opgestaan om dat we weer naar het vliegveld moesten om naar Cambodja, Siem Reap te vliegen. Het vliegtuig vertrok om 11.30 uur en 3 kwartier later landen we in Cambodja en werden daar opgehaald door een tuk tuk chauffeur die ons naar ons guesthouse Baca Villa bracht. Grappig de tuk tuk’s hier zijn anders dan in Thailand, hier is het een brommer met een trekhaak en een aanhanger erachter. Komisch in ieder geval. Het verkeer gaat hier net als in Thailand kris kras door elkaar met een hoop getoeter maar het gaat goed. Vanmiddag allebei even een uurtje geslapen en werden om 16.20 uur door een andere tuk tuk chauffeur opgehaald om vervolgens naar de tempels van Angkor Wat te gaan om de zon’ s ondergang te bekijken. Wat een gekkenhuis, wat een mensen het schijnt dat er af en toe tussen de 500 en 1000 man komt kijken. Wat een enorme rij om naar boven te kunnen. Wij zijn (aso’s) voorgedrongen en konden vrij snel naar boven zodat we het prachtige uitzicht hadden en de zon’ s ondergang konden zien. Het is weer even wennen maar wat is het warm pff, we klagen niet hoor haha. Vanavond gaan we hier rond wandelen een hapje eten en verder zien we het wel. Morgen worden we om 8.00 uur opgehaald door de tuk tuk chauffeur die ons de hele dag gaat rondrijden door Angkor, zin in!!!

• 23 Januari 2012 - 13:11

Renate:

Genoten van de verhalen, ben jaloers:-)
    Maar jullie hebbben het zo verdiend na vorig jaar, dus het zij jullie vergeven haha.

GENIET!
    xRenate

• 23 Januari 2012 - 14:01

Geert:

enig om te lezen allemaal, samen op de olifant hahah, leuk hoor, heel veel plezier daar samen xx Grt

• 23 Januari 2012 - 14:17

Kev:

IK WIL OOOOOKKKKK.....

• 23 Januari 2012 - 14:56

Harry:

Joo. hebben jullie het naar je zin?

• 23 Januari 2012 - 14:59

Harry:

He kijk maar uit dat die tuk tuk chauffeur niet de pin uit de aanhanger trekt. ha ha ha ha

• 23 Januari 2012 - 17:13

Woenk En Náthalie:

Heerljk weer die verhalen. Ben benieuwd wat je van angkor vind. Ik zou zo weer terug willen vond het er zo mooi! Als je tijd hebt moet je gaan fietsen bij Jan, errug leuk om langs de lokale huisje te fietsen. Geniet!
    Xx

• 23 Januari 2012 - 19:03

Deb En Mich:

Fijn om te horen dat jullie t zo lekker hebben...lekker hoor dat themeratuurtje!!!!!!!!! Wat ziet dat t eten er lekker uit...neem ff wat mee...haha
    Nou met onze kleie man is gelukkig alles goed...z'n hartje ,bloedrichting,omvang van t hoofdje, armpjes, beentjes enz enz zag er erg goed uit...poeh..weer een opluchting.
    De badkamer loopt gestaagd..morgen nog een klein stukje muur betegelen en dan de vloer erin...denk alleen dat t deze week niet af komt...snik snik
    lieverds geniet morgen en de dagen erna we spreken elkaar snel...XXX

• 23 Januari 2012 - 19:36

Anthony Baart :

Hoi lieve schatten!

Wij willen ook graag twee maal de voetmassage en het diner reserveren voor dat geld! Raar gevoel dat jullie niet in Zwanenburg maar aan de andere kant van de wereld zitten.

Dikke kus,

Ries en Anthony

• 23 Januari 2012 - 19:55

Berry:

Jezus wat gaaf al zo aan het begin vd vakantie hier regen en wind , best jaloers , geniet ervan grtz

• 24 Januari 2012 - 08:22

Harry:

he goedemorgen. Het is hier nu bijna half 10 in de morgen en ik ga naar de smoelsmit. En wat gaan jullie doen?