Dag 3 Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu Dag 3 Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

Dag 3 Ayutthaya

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Jury

18 Januari 2011 | Thailand, Ayutthaya

Vanmorgen zijn we naar het treinstation gegaan en hebben een ticket gekocht voor €0,75 voor 2 pers. gaat echt nergens over hoe kan zo'n trein er voor rijden. We hebben de trein van 9.30 uur ipv 10.50 uur naar Ayutthaya gepakt. Dit was echt een aparte ervaring tussen alle locals. Vlak bij ons zaten 2 Nederlandse meiden van net 18 die klaar waren met hun studie en een half jaar gingen rond trekken. Op een gegeven moment kwam er een oud Thais mannetje naast me zitten met 3 tanden in z'n mond en die zat aardig op zijn praatstoel, niet dat we er alles van verstonden haha. Hij zat aardig aan de drank en dat kon je ruiken ook bah. Na een 2 uur durende treinreis waren we blij dat we de dronken oude man vaarwel konden zeggen.

Toen we eenmaal uit de tein gestapt waren hebben we onze rugtassen opgehesen en naar de pont gelopen die ons de rivier overbracht. We zijn een aantal guesthouses in geweest om kamers te bekijken en zijn uit eindelijk bij Tony's place beland voor nog geen €17,00. Ik was die rugzak ook aardig zat in die warmte.

Vanmiddag hebben we weer een boottocht van 2 uur gemaakt (waar het hart van vol is) over de Chaophraya rivier, dit was echt super. Onderweg een aantal tops gehad bij 2 tempels en een ruine.

Straks lekker eten en wandelen over de avondmarkt. Morgen willen we fietsen huren en de ruines bezoeken.

• 18 Januari 2011 - 17:32

Eric:

Zo ik ben jaloers op jullie. Zo te zien hebben mijn vriend en vriendin het aardig naar hun zin. Ik blijf volgen.

Gr en veel plezier

• 18 Januari 2011 - 18:12

Jasba En Jesse:

Hoi Lieverds

Heerlijk aan het genieten hoor ik! Klinkt allemaal goed!!
    In Chiang Mai kun je heel leuk aan de rivier eten. Tuktuk driver naar Riverside vragen. Of liverside dat is hetzelfde hahaha. S avonds hangen er allemaal mooie gekleurde lampionnetjes en heerlijk eten ...!!! Heel romantisch,
    kus J en J

• 19 Januari 2011 - 09:47

Ellen:

Wat ziet het er allemaal mooi uit
    Echt gaaf!