Dag 2 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu Dag 2 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

Dag 2 Bangkok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Jury

17 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

Vanmorgen zijn we na het ontbijt in het hotel naar het treinstation gegaan om een trein ticket te boeken voor de nachttrein naar Chiang Mai voor woensdagavond. En ja hoor voor woensdagavond was de trein vol geboekt. Voor morgenavond was er ook geen ticket meer te krijgen wel voor donderdag maar dat vonden we te laat. Gelukkig konden we via het zwarte circuit nog aan een 1e klas ticket komen met alsnog een slaapcoupe voor 2 personen. We hebben dan wel wat meer betaald maar goed we kunnen in iedergeval woensdagavond naar Chiang Mai. De reis zal 12 uur duren dus ik hoop dat we een beetje kunnen slapen.

Daarna wilden we naar het Grand Palace maar het liep een beetje anders dan gepland. We hebben eerst een boottocht over de rivier gemaakt die 1 ½ uur zou duren, maar ja je raad het al dat werd 3 uur aangezien we echt in een oude boot zaten die niet hard kon varen. Onderweg zijn we nog gestopt bij een slangen/krokodillen farm en uit eindelijk blij waren dat we weer aan wal konden stappen. De tuk tuk die ons heen gebracht had stond nog te wachten en heeft ons weer een stuk terug gebracht tot we hem helemaal zat waren en uitgestapt zijn om vervolgens verder met de water taxi te gaan. Hij wilde ons overal en nergens heen brengen en natuurlijk niet waar wij heen wilde, dus toen waren we het zat. We zijn weer op de gezellige Kho San Road beland en zijn eerst de Subway ingelopen om eens een lekker broodje te eten. Het was inmiddels al 16.15 uur en hadden best trek.

Later op de avond hebben we allebei een heerlijke voetmassage van een uur gehad en weer super lekker gegeten voor €2,50 we hebben echt nog nooit zo goedkoop gegeten. We kwamen nog een stel tegen die we op schiphol hadden gezien en daar nog even gezellig mee gepraat. Gisteren kwamen we Debby de dochter van Fred nog tegen die was voor een stop in Thailand om vervolgens verder te reizen naar Vietnam, erg toevallig. Morgen pakken we om 10.50 uur de trein naar Ayutthaya om daar de oude koninklijke tempel en ruïnes te bekijken. Maar zo eerst ff lekker douchen en dan lekker slapen.

• 17 Januari 2011 - 15:35

Crool:

Wat heerlijk dat je elke dag een stukje kan schrijven, want aan het einde weet je volgens mij niet meer wat je aan het begin allemaal wel niet gedaan hebt.... En dan thuis lekker alles nalezen... en Shit, wij moeten weer een dag wachten om het volgende avontuur te lezen... ;-)
    Dikke hug!

• 17 Januari 2011 - 17:44

Berry:

Jezus geweldig dat jullie daar zijn,alleen die foto met die bloedzuigers moesten wij een paar keer kijken hoe het nu eigenlijk zat. hoop dat jullie veilig in het noorden zullen aankomen en de vakantie van jullie leven zullen hebben,sawadie

• 17 Januari 2011 - 17:47

Eric (bassie):

Ik hoop dat deze wel geplaatst word. even een test. Gaat i lekker vriend en vriendin. Maak er wat moois van en ik kijk morgen weer. Gaat het een beetje met de laptop. ff kijken nu al 3 dagen dat maakt € 45.-- ha ha dat schiet al op. Gr van het thuisfront

• 17 Januari 2011 - 20:37

Renate:

Even een groet uit regenachtig Purmerend, terwijl jullie daar lekker in je t-shirtje zitten en van dit mooie land genieten!
    Ik herken al veel van jullie foto's en verhalen, dubbel leuk om te lezen voor mij. Brengt mooie herinneringen naar boven! geniet en wij lezen mee!
    Grtx, R