Dag 9 Koh Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu Dag 9 Koh Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

Dag 9 Koh Phi Phi

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Jury

24 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

Vannacht zijn we om 0.10 geland op Phuket. We zijn in een minibusje gestapt samen met nog 12 andere back packers en zouden na een half uur rijden in Phuket town worden afgezet bij het busstation. Vanuit daaruit zouden we een guesthouse zoeken. Eerst werden er wat mensen afgezet bij hun geboekte hostel. Later stopt de chauffeur weer om een ander stel af te zetten en zei dat wij er hier ook uit moesten. We zeiden hem dat hij ons bij het busstation zou afzetten, nee hoor we hadden via hun geen verblijf geregeld dus we moesten er hier uit. Nou je snapt het al we waren allebei flink over onze zeik en hebben hem vriendelijk bedankt NOT. Dus daar stonden we om 01.15 met onze spullen in Phuket town, geen idee waar we waren en er was niemand op straat te bekennen. Later kwam er een dronken toerist voorbij die ons vertelde waar we waren, zo konden we op onze kaart kijken en wisten we een beetje waar we heen moesten. Hij bood ons aan als we geen slaapplek konden vinden we wel bij hem op de kamer mochten slapen, erg aardig maar dat was gelukkig niet nodig. Daar liepen we dan zwaar bepakt door de donkere verlaten straten, ik werd er op een gegeven moment melig van, kijk ons nou lopen in the fucking middel of nowhere. Er liep echt een hele mooie hond met ons mee die telkens op ons wachten. Gelukkig hadden we een hotel gevonden waar de kamer niet echt je van het was maar goed, we hadden een slaapplaats. Uit eindelijk was het 02.30 voor we gingen slapen en zouden om 11.00 de boot naar Koh Phi Phi pakken.

Vanmorgen werden we om 8.00 wakker en zijn maar opgestaan, het was een kort nachtje. Helaas stond ik vanmorgen verkouden op, maar dat mag de pret niet drukken. Aan de overkant van de straat zat een soort lunchroom waar we ontbeten hebben. Daarnaast zat een toerist office waar ik het e.e.a. geïnformeerd heb. Daar konden we een ticket voor de boot naar Koh Phi Phi boeken. We zouden een half uur later om 10.15 worden opgehaald om naar de haven te worden gebracht. We waren blij dat we deze vieze stad konden verlaten. Om 11.00 vertrok de boot voor een tocht van 1 ½ uur. Het was een grote ferry met een onder en boven dek met stoelen waar enorm veel mensen op konden. Naast ons zat een gezellig stel uit Amerika waar we lekker mee hebben zitten kletsen. Om 12.30 legde de boot aan op Koh Phi Phi. Wat is het hier mooi, maar ook erg warm. Ook hier zijn we opzoek gegaan naar een slaapplaats en we wilde dit keer een bungalow vlak bij het strand. We zijn op een watertaxi gestapt om ons naar Long Beach te laten varen. Er rijden op dit eiland geen auto’s en brommers dus ook geen tuk tuk’s. We zijn met onze rugtas op een klein stukje door de zee gelopen om zo op een longtail bootje te kunnen stappen. Hier hebben we een aantal bungalows bekeken en uit eindelijk bij paradise pearl beland in een mooie ruime bungalow op 50 mtr. van het strand. Later na de lunch hebben we een duik in de zee genomen en zijn we lekker op een strandstoel neer geploft. Wat is het hier mooi, wit strandje azuur blauwe zee jippie :-) dat maakt na vannacht weer een hoop goed. Nu zit ik heerlijk op een stoel voor het huisje mijn verslag te schrijven en het is nog steeds erg warm. Wel een verschil met Chiang Mai daar was het s’ avonds erg fris. Straks varen we met de watertaxi naar Phi Phi town om lekker wat te eten.

• 24 Januari 2011 - 12:47

Crool:

Het oosten trok mij nooit, maar begin het toch wel erg mooi te vinden... Wie weet.... ooit misschien toch wel die kant op.... :-P

• 24 Januari 2011 - 14:19

Nathalie En Woenk:

oh genieten zo! Wij kwamen vorig jaar om 05:00 s'ochtends ergens aan, geloof dat is ook niet fijn want alles is dicht. Zo zie je maar je vind altijd wel een plekkie om ergens te slapen. Het huisje zit er erg leuk uit! Have fun!

• 24 Januari 2011 - 18:14

Eric:

Zo vakantiegangers. tis lekker vertoefen daar he. Hier regen en kou bah. Weekeind weer AH gesloopt en ook mijzelf ha ha. Have fun vriend en vriendin. gr uit Badhoevedorp

• 26 Januari 2011 - 10:24

Jasba:

Hi Deb en Jur,

Heel misschien dat we elkaar nog even zien in Bangkok ik kom de 1 ste aan! Dus ben er Misschien 3 dagen , even bijkomen van Nerderland. Ik kom iets eerder als gepland ... Jesse komt later .. Wanneer komen jullie weer in Bangkok aan. Bij vertrek naar Amsterdam of eerder? Ps jullie gaan als een speer ... Heerlijk hè zo rondreizen !!
    Xxx jas