Expeditie deel 2 - Reisverslag uit Coron, Filipijnen van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu Expeditie deel 2 - Reisverslag uit Coron, Filipijnen van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

Expeditie deel 2

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Jury

24 Februari 2019 | Filipijnen, Coron

Dag 3, 24 februari

Om 6 uur was ik wakker, heb lekker geslapen en heb het niet koud gehad. Voorzichtig keek ik om me heen, geen beestjes gelukkig, fieuw. Snel die hut uit hahaha. Ik liep naar de wc die ik eerst grondig op spinnen controleerde, je weet immers maar nooit. Daarna ging ik op een boomstam zitten en keek over de zee en zag een hele school kleine springende visjes. Ik was weer als eerste op en genoot van de rust. Ik liep langs het water en ben opzoek gegaan naar mooie schelpjes want er ligt genoeg aangespoeld. Ik wil echt wel wat kleintjes meenemen naar huis, al weet ik dat dit verboden is.

Om 8 uur hebben we ontbeten en nemen afscheid van dit geweldig mooie kamp.

Wauw, wauw en nog eens wauw. Zulke prachtige witte en verlate stranden heb ik nog nooit gezien. De ontelbare knalgroene palmbomen wuiven ons overal toe. We bevinden ons echt in een paradijs hier op de Filipijnen!

We stoppen bij eilanden die simpelweg zo verschrikkelijk mooi zijn dat het bijna nep is.

Het is weer tijd voor de lunch. We lopen met de schelpen die we gevonden hebben terug en dit keer stap ik in een kano en Jury zwemt terug. Het is je een raadsel hoe dit lekkers weer bereidt is en als je ernaar vraagt wijst de Filipijnse kok trots naar de twee kleine kookpitjes. Vers gevangen vis, kip, varkensvlees, lokale groente met rijst en sappig fruit. We klappen met z'n alle weer voor de kok als dank voor het lekkere eten.

We slapen op een gehuurd kamp omdat het op andere kamp een andere groep verblijft. Het is een mooi kamp maar de toiletten waren vies en het stonk echt en de hutjes waren erg klein. Jury speelde met de mannen zandbal en lag in een hangmat te genieten van de ondergaande zon. Wat een leven, ik hou er van!

Een laatste avond maal wat dit keer op de boot was klaargemaakt werdt in de kano's naar de kant gebracht. Het was onze laatste avond en dat werdt uitbundig gevierd, de muziek stond aan en de flessen rum werden op tafel gezet. Ook was er hier een karaoke set en het ene na het andere nummer klonk door de microfoon. Lize was de enige die een geweldige stem heeft en de rest klonk lekker vals. Haha geweldig dit.

Om 11 uur ging de muziek uit en werdt er medegedeeld dat we morgenochtend om 7 uur gaan vertrekken omdat we 6 a 7 uur moeten varen tot onze eindbestemming Coron. Iedereen druipte rustig naar de hutjes af. Wij hadden een extra matras onder het veels te dunne matrasje geschoven om iets comfortabeler te liggen. Pfff onze voeten lagen ver over het te korte matrasje en onze hoofden in de klamboe. Wat een krappe bedoeling. Ik kon ook niet in slaap komen en ben veel wakker geweest.  

Dag 4, 25 februari

Om 6 uur ben ik voor de verandering maar weer opgestaan. De hond die we gisteren meegenomen hebben van het eiland begroette met vriendelijk. Ik ging even een stukje lopen om wakker te worden, ik was gebroken van de nacht. De twee andere honden en onze hond vergezelde me tijdens mijn korte wandeling. Ik sta aan de zee mijn tanden te poetsen en kijk hoe het steeds lichter wordt door de opkomende zon die ik helaas niet kan zien omdat die aan de andere kant van het eiland opkomt. Om 7 uur werd iedereen per twee in kano's naar de boot gebracht omdat het vol met zeeegels lang konden we niet zwemmen. We vertrokken meteen en we ontbeten dit keer aan boord. Na even gevaren te hebben maakte we een stop zodat er klif gesprongen kon worden van 7 meter hoogte voor wie het wilde. Jury ging als eerste en er volgde er nog een paar. De vrouwen bleven veilig op de boot. We bleven hier niet te lang want me moesten door. Er werd net als de andere dagen een schaal met koekjes en en sapjes op tafel gezet. Yummie. Bij de tweede stop konden we weer geweldig snorkelen tussen honderden vissen groot en klein met de mooiste kleuren en het koraal was er prachtig. Terug op de boot werd de laatste maaltijd geserveerd en er werd extra hard geklapt voor de kok. Na het eten ben ik heerlijk op het dek gaan liggen en op de achtergrond klonk uit de speakers een lekker house muziekje. De derde en laatste stop was AMAZING. Een klein eilandje met een lange zandbank van wit poeder zand met turquoise groen water omringd. We stopten hier ook niet al te lang, maakte wat foto's en zwommen wat. Hier werd ook de groepsfoto genomen. Na nog twee uur gevaren te hebben bereikten we om 5 uur de haven van Coron, onze laatste bestemming van deze geweldige reis.

De crew hield een afscheids speech en wij hadden wat geld ingezameld als dank dat ze ons een onvergetelijke expeditie hebben laten ervaren. Want wat hebben wij genoten van alle mooie bounty eilanden, de crew, de kampen, het eten, de zonsondergangen, de prachtige sterrenhemel en van de groep. Ik had dit van te voren niet gedacht maar wij hadden dit voor geen goud willen missen!!!

Toch kijken we wel uit dat we vanavond weer lekker in een hotel slapen, in een normaal bed liggen en weer lekker kunnen douchen en mijn haar weer kunnen wassen. Ik ben benieuwd hoe ik eruit zie, ik heb al 3 dagen geen spiegel gezien en een mascara zou waarschijnlijk ook niet misstaan hahaha.

We zijn in een tuktuk gestapt, wat een drukte weer zeg, die rust was toch wel erg fijn. Met 15 minuten waren we bij het hotel en we zitten lekker luxe. We hebben een mooie kamer op de begane grond met uitzicht op het zwembad. Zo eerst eens lekker douchen. Ondertussen had Jury een scooter gehuurd voor de rest van de week. We hadden om 8 uur afgesproken om met de groep Nederlanders een pizza te gaan eten als afsluiter van de gezellige dagen die we met elkaar gehad hebben. We zijn net weer terug in het hotel en gaan zo maar eens lekker slapen.


  • 25 Februari 2019 - 13:34

    Wilma:

    Lieve twee,
    Wat een geweldige tocht hebben jullie gedaan, helemaal geweldig!!!
    Ik ben toch echt heel benieuwd hoe je fotoboek er straks uit komt te zien.
    Gewoon veel te veel mooie en prachtige momenten , in 1 woord prachtig!!!
    Geniet van ervan, veel plezier!!!!

    Dikke kuzzz,
    Wilma en Ries
    Xxxxxxx

  • 25 Februari 2019 - 16:15

    Carmen:

    Wat een mooie reis zeg! Wauwie
    Enjoy maar dat hoef ik niet meer te zeggen

  • 25 Februari 2019 - 16:41

    Astrid:

    Ik ben nu weer bij met lezen...wat een avonturen! En ga je je opgeven voor Expeditie Robinson? Je bent nu wel doorgewinterd. Veel plezier nog

  • 25 Februari 2019 - 17:49

    Nathalie:

    WoW, wat een heerlijke verhalen! Ben heel benieuwd naar jullie foto’s! Geniet nog lekker

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie en Jury

Actief sinds 10 Okt. 2009
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 50186

Voorgaande reizen:

20 Februari 2020 - 15 Maart 2020

Vietnam

07 Februari 2019 - 03 Maart 2019

De Filipijnen

06 Februari 2018 - 23 Februari 2018

Myanmar

02 September 2017 - 21 September 2017

Roadtrip Italië

29 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Indonesië

21 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Cambodja & Thailand

15 Januari 2011 - 05 Februari 2011

Ons Thailand avontuur

Landen bezocht: