Het eiland ontdekken - Reisverslag uit Siquijor, Filipijnen van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu Het eiland ontdekken - Reisverslag uit Siquijor, Filipijnen van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

Het eiland ontdekken

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Jury

13 Februari 2019 | Filipijnen, Siquijor

13 februari

Ik heb voor we gingen slapen nog een mail gestuurd naar de beheerder van de site omdat het maar niet lukte om foto's bij de verslagen te plaatsen. Vanmorgen had ik een antwoord... ze hebben van alles veranderd en hiervan was ik niet op de hoogte dus ik ben druk bezig geweest om de foto's onder de verslagen te plaatsen. Als jullie benieuwd zijn moet je even terug gaan naar de vorige verslagen en kunnen jullie onderaan de foto's bekijken.

Vanmorgen hebben we rustig aan gedaan en kregen ontbijt bij de bungalow gebracht. Voor we weggingen hebben we de was afgegeven zodat we weer wat schone kleding hebben. Vandaag gaan we eens kijken wat Siquijor voor moois te bieden heeft, maar eerst langs de pinautomaat. Daarna zijn we lang het Coco Crove resort gereden om een snorkel trip voor vrijdag te boeken. Toen doorgereden naar de Lugnason waterval. Het was behoorlijk warm en de lucht was strak blauw, en de wind was bijna heet te noemen. Jury moet een helm op en ik niet, raar maar wel lekker met die warmte. We parkeerde de scooter en liepen via een vrij stijl looppad vol met keien naar beneden. Uiteindelijk kwamen we bij de waterval die vrij klein was maar wel mooi. Hier even gekeken en toen moesten we dezelfde weg weer terug maar nu omhoog pff. Het zweet liep op onze rug, maar we klagen niet alles beter dan regen. Onderweg hebben we een stop gemaakt bij een ruim 400 jaar oude Balete boom. Ongelooflijk hoe breed deze boom is. Je kon voor de boom met je voeten in een bad zitten waar grote en kleine vissen in zwemmen die dan het eelt van je voeten knabbelen. Een soort fish spa. Daar even zitten praten met een jong Nederlands stel wat net aangekomen was. Onze volgende stop was weer een waterval waar we ons aan een slingerend touw in het water lieten vallen en Jury is nog van de waterval afgegleden als een soort glijbaan. Super leuke ervaring. We vervolgden onze weg en er werdt weer naar ons gezwaaid, zo leuk. De Filipinos zijn zó ontzettend aardig maar ook echt oprecht. De wegen zijn over het algemeen goed en anders zijn ze het aan het repareren. We stopten even om ons nog eens in te smeren met zonnebrand en Jury had nog een broodje. Toen hij de eerste hap nam zagen we een scharminkelige hond vlak bij ons en zat naar Jury zijn broodje te staren. Hij kon het niet over zijn hart verkrijgen om zonder de hond een stukje te geven zijn broodje op te eten. Je begrijpt dat bijna het hele broodje naar de hond ging. Verderop zagen we een stalletje en reddn erheen om te kijken of ze brood hadden, wel aardappel snacks. Daar een zakje van gekocht en teruggereden naar de hond en vervolgens het zakje omgekeerd en de hond begon gulzig te eten. Weer een goede daad verricht. Op naar de Cambugahay watervallen, deze heeft meerdere plateaus en schijnt ook erg mooi te zijn. Eerst een stop gemaakt in het eerst volgende dorpje om wat broodjes en wat water te halen want we hadden best trek, het was ook al twee uur. Ook 6 bolletjes meegenomen want je weet niet wat we onderweg nog voor scharminkeltjes tegen komen. Meteen langs de drogist gelopen om muggenspul te halen wat de deed uit Nederland werkt niet al te best. Ook meteen maar even tanken, dan kunnen we weer verder. De Cambugahay water vallen waren echt mooi en ook hier heeft Jury zich meerdere keren via een touw slingerend in het water laten vallen. Heerlijk even die verkoeling en we konden hier ook achter de waterval langs, zo gaaf. Er groeide varens en lianen achter de waterval op het plafond. Een bijzondere ervaring weer. Tijd om terug te gaan want het was al bijna 5 uur en hadden geen zin om dit stuk in het donker terug te rijden. Bij de scooter hadden we een leuke pup gezien en al wat brood gegeven dus we kochten nog een kipspies en dat vond ze heerlijk. We namen een binnendoor weg en reden hoog door de bergen. Wat een uitzicht zeg, prachtig. Onderweg het laatste broodje aan hond gegeven die ons erg dankbaar was.

Om 6 uur waren we terug, wat een top dag. We hebben de helft van het eiland gezien morgen pakken we de andere helft.  

Nu zit ik relaxt op mijn balkon dit verslag te tikken en het is inmiddels donker en ik hoor de gekko's roepen en de krekels zijn ook druk in de weer. Zo eerst lekker douchen en dan en hapje eten. Op aanraden van de eigenaar zijn we bij Dugsa gaan eten een mooie tent met live muziek, maar dit was werkelijk één drama. We bestelden een drankje en de serveerster stond meteen te draaien of we al wilde bestellen, ik zei we willen even rustig de menukaart bekijken die best groot was, en ze bleef draaien en draaien. Ze was ook erg chagrijnig en onvriendelijk we hadden al zoiets van dat gaat lekker zo. We gingen bestellen, een aantal gerechten die we kozen waren op, oké. Toen we besteld hadden kwam ze terug dat het gerecht wat Jury besteld had ook op was, weer wat anders uitgekozen vervolgens duurde en duurde het voordat we het voorgerecht kregen (we hadden al een drankje van het huis gehad) 45 minuten later kwamen onze voorgerechten, niet tegelijk maar oké we zijn in Asië. Mijn voorgerecht kwam en ik ben 2 happen verder staat ze naast me met mijn hoofdgerecht, WTF dus bracht ze het weer terug en zei ik breng het later wel. Ja lijkt me wel dacht ik. De voorgerechten waren overigens heerlijk hoor. Toen we klaar waren stond binnen 5 minuten het hoofdgerecht op tafel en hadden we geen bestek, die was meegenomen. Dus nieuw bestek gevraagd, Jury neemt een hap is zijn eten koud. Dus die stond op en vroeg naar de manager, er werd excuses gemaakt en de borden werden van tafel gehaald. Aan de tafel naast ons zat een Duits stel waarvan haar pizza ook al koud werd geserveerd. Binnen 5 minuten werden onze gerechten weer op tafel gezet en Jury zegt mijn sla is gewoon warm. Hebben ze het waarschijnlijk in de magnetron gezet en opgewarmd. Toen waren we er echt helemaal klaar mee en zeiden tegen de manager die aan onze tafek stond, dat we niks meer hoefde en dat we weg gingen. Ze zei oké you just go no pay. Wij over de zeik naar buiten en ik vergat mijn hand desinfectie spul en liep weer naar binnen, krijg ik me daar een discussie met de manager en de kok pff wat een moeimakers zeg bah. We moesten de 2 drankjes betalen, ik zei ik betaal niks. De kok begon te roepen dat hij de politie ging bellen en ik ben zo de tent uitgelopen. Wat een gezeik zeg, nou is het zeker allemaal mijn/onze schuld. Nou mooi niet. Op de scooter terug zegt Jury ik heb nog best trek, ik niet want ik had best een groot voorgerecht. Dus in het stadje nog wat rondgereden en vonden we nog een bakker die open was, om 22.30 uur huh. Dus broodjes gehaald zijn ze gewoon 24/7 open, nou ja beter. Wat een verhaal weer zeg een domper dat zo'n leuke dag zo moet eindigen. Rijden we op het weggetje richting onze bungalow komt er een politieauto ons tegemoet rijden, neeee zullen ze ons kenteken hebben opgenomen en doorgegeven??? Gelukkig reden ze door fieuw. Kijk ik net in mijn tas zit het desinfectie spul er gewoon in, hahahaha de hele dicussie was dus niet eens nodig geweest. Nu nog even dit verhaal posten en dan is het weer tijd om te gaan slapen.

Doegie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie en Jury

Actief sinds 10 Okt. 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 50323

Voorgaande reizen:

20 Februari 2020 - 15 Maart 2020

Vietnam

07 Februari 2019 - 03 Maart 2019

De Filipijnen

06 Februari 2018 - 23 Februari 2018

Myanmar

02 September 2017 - 21 September 2017

Roadtrip Italië

29 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Indonesië

21 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Cambodja & Thailand

15 Januari 2011 - 05 Februari 2011

Ons Thailand avontuur

Landen bezocht: