Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Jury

21 Februari 2018 | Thailand, Bangkok

Sawadee allemaal, dit is ons laatste verslag alweer maar nu vanuit Thailand. Het land van de lach.
Leuk dat jullie onze verhalen lezen en we vinden het ook erg leuk om jullie reacties te lezen, dus vooral reageren.
Het is me eindelijk gelukt om bij de laatste twee verslagen de foto's te plaatsen. De site bleek in onderhoud.

Zondag aan het eind van de middag landden we na een vlucht van 2 uur op het vliegveld van Bangkok. Snel liepen we naar de immigratiedienst voor ons visum. Het viel mee het was niet zo druk. Vlak voor ons gingen nog twee extra loketten open en we stonden binnen 10 minuten bij de koffer band op onze backpacks te wachten. We liepen richting the skytrain (dit is een bovengrondse metro) en kochten voor nog geen €2,50, twee tickets. Bij de eind halte stapten we uit en de benauwde hitte kwam ons tegemoet. Pfff wat is het hier warm. We liepen met onze backpacks op opzoek naar een tuktuk. Het was avonds spits dus mega druk. We zagen tussen het stilstaande verkeer een tuktuk staan en hij zag ons ook. We renden door de file heen en sprongen in de tuktuk, spraken een prijs af en hij bracht ons richting het hotel. Hij zette ons af bij de bekende Khao San Road. We liepen in de drukkende warmte met onze zware backpacks bezweet door de drukte. O' wat een fijn en vertrouwd gevoel hier weer te lopen. Wilma weet niet meer precies wanneer ze hier voor het laatst geweest is, voor mij was het 2012. We vragen onderweg een paar keer hoe we naar het hotel moeten lopen en al snel lopen we de Soi Rambutteri in. En deze straat komt mij ook bekend voor. Hier heb ik met Jury ook twee keer in een guest house gezeten. Na onze spullen op de kamer gezet te hebben en een korte broek te hebben aangedaan zijn we een hapje gaan eten bij een lokaal tentje (Magic Thai food by Max) waar ik in 2011 en 2012 ook gegeten heb. Het was nog van de zelfde eigenaar en het eten smaakte nog steeds verrukkelijk. Daarna hebben we ons eens lekker laten masseren dat hadden we wel verdiend. In Myanmar waren niet zoveel massagesalons en masseerde alleen de mannen en wij wilde toch echt een vrouw.

Maandag hebben we eens geen wekker hoeven zetten maar waren alsnog bijtijds wakker. Na het ontbijt zijn we bij het zwembad gaan liggen. Het hotel heeft 2 zwembaden op het dak dus dat is erg relaxt. 'S middags geluncht met een yoghurt met muslie en fruit, iets wat ze in Myanmar niet hadden. Extra genieten dus! 'S avonds zijn we wat gaan wandelen over de gezellige Khao San Road, dit is dé backpackers straat. Gezellige barretjes, eetstalletjes en winkeltjes. Hier is altijd wat te beleven. Wilma voelde zich niet lekker en wilde terug naar het hotel. De ananas smoothie van vanmiddag was niet helemaal goed gevallen en ze was behoorlijk misselijk. Niet veel later gooide ze alles eruit,. Zó naar. Ik heb haar teruggebracht naar het hotel en ze is naar bed gegaan. Ik ben nog even terug gelopen om wat te eten. Later toen ik op de kamer kwam was ze nog steeds misselijk en heeft nog een aantal keer gespuugd. Hopenlijk voelt ze zich morgen beter.

Dinsdag ging vroeg de wekker omdat er een fietstocht met Co van Kessel op het programma staat. Gelukkig voelt Wilma zich weer goed en heeft lang geslapen. Na het ontbijt hebben we een tuktuk geregeld die ons naar een ander gedeelte in Bangkok bracht. De tuktuk scheurt overal tussendoor en zijn redelijk snel op de plaats van bestemming. Co van Kessel was een Nederlander die meer dan 30 jaar geleden de fietstours opgezet heeft. Om even over achten kregen we een briefing en mocht iedereen een fiets uitzoeken. We waren met een groep van 14 man, twee Denen en de rest Nederlanders. We fietsten door de smalle straatjes, langs lokale marktjes en komen door China town. De mensen lachen en begroeten ons als we langs fietsen. Dit is een zó ander Bangkok. We stoppen onderweg en krijgen een flesje water, terwijl ons wat verteld wordt over de buurt. Als we verder fietsen komen we bij een bloemenmarkt. De gids vertelt ons dat Thailand op de tweede plaats staat qua bloemenexport. Nederland staat bovenaan gevolgd door Thailand, China en Japan. Nooit geweten. We gaan te voet verder en kijken wat rond en er wordt ook hier weer genoeg vertelt. Vanuit de bloemenhal lopen we buitenom een groente markt op. We krijgen kruiden te ruiken en zien de verschillende soorten pepers, waar ze hier gek op zijn. Lekker spicy. We stappen weer op en fietsen de brug over de Chao Phraya rivier over. Dit is een levendige rivier voor vracht, werk en pleziervaart. We zijn blij als we de overkant bereiken, het is bijna niet te doen om zoveel kracht te zetten om boven te komen in deze hitte. Eenmaal aan de overkant bezoeken we een witte stupa, en krijgen ook hier weer de nodige info waar eigenlijk niemand op zit te wachten. We willen fietsen. We krijgen een stukje bladgoud en we hebben dit bij onze geboortedag buddha geplakt. Na weer een korte break en wat te drinken fietsen we verder. We komen weer uit bij de Chao Phraya rivier en stappen op de pont die ons naar de overkant vaart. De fietsen worden ook allemaal opgeladen. Aan de overkant stappen we weer op en komen we na een tocht van ruim 3 uur weer aan bij het kantoor van Co van Kessel. Wat een leuke ervaring en zal als ik weer eens in Bangkok ben zeker de tour nog eens doen. We zoeken weer een tuktuk en gaan terug naar het hotel. Het is een stuk drukker dan vanmorgen en happen benzinedampen achter in de tuktuk. De roze en groen/gele taxi's zijn kenmerkend voor de straten van Bangkok evenals de tuktuk's.
Na geluncht te hebben zijn we heerlijk bij het zwembad neergeploft, eerst maar eens een verfrissende duik.
'S avonds voor het eten hebben we ons eerst eens lekker laten masseren. Voor €9, heb je een massage van een uur. Het is wel iets duurder geworden ten opzichte van 2012 maar alsnog voor ons een lachertje. Daarna heerlijk gegeten, samen voor €5, en nog wat rond gestruind op de Khao San Road. In het hotel allebei nog even gebeld met het thuisfront en toen ging het lichtje uit.

Woensdag 21 februari

Vandaag onze laatste dag alweer. Deze dag staat in het teken van relaxen en nog eens relaxen. We liggen vanaf 8 uur al heerlijk aan het zwembad. Genieten in een oase van rust op het dak van het hotel in het zó drukke en gaotische Bangkok. Genieten van de zon en af en toe afkoelen in het water. Wilma verdiept in haar boek en een muziekje op haar oren en ik, hoe kan het ook anders, druk aan mijn "laatste" verslag.
Het is vandaag niet normaal warm, het is druk in het water iedereen zoekt verkoeling. We mogen niet klagen want morgen gaan we weer richting de kou.
Aan het eind van de middag zijn we gaan douchen en hebben daarna onze voeten nog maar eens lekker laten masseren. Daarna een overheerlijke verse fruit smoothie gehaald en teruggelopen via de gezellige Khao San Road.
Toen we uit gewandeld waren zijn we voor een laatste avondmaal in Bangkok weer bij Magic Thai food by Max gaan zitten. Het was allemaal wat gaotisch en stresserig. Het bleek dat de politie rond reedt en er geen tafeltjes en kraampjes op de weg mochten staan. Er werden ook bekeuringen uitgeschreven. Er hing een bepaalde sfeer en iedereen was een beetje gestrest. Toen de politie weg was werdt alles weer tevoorschijn gehaald en op straat gezet alsof er niets gebeurd was. Het was erg druk met Chinezen. Wat zijn dit een ongelooflijke vieze mensen. Het eten wat ze niet moeten of waar bot aan zit wordt zo op tafel uitgespuugd ipv op een bord gelegd. Daar zit je dan naast. Gatverdamme echt wat een vies onbeschaamd volk. Wij waren uitgegeten en wilde zo snel mogelijk weg van dat vieze gevreet. Nog ergens een bakkie thee en koffie gedronken en nu naar het hotel om onze backpacks in te pakken voor de terugreis morgen. We vliegen om 9.30 uur dus het wordt een vroegertje morgen. We vliegen van Bangkok met de a380 van Emiraten naar Dubai en hebben daar een stopover van twee uur en vliegen dan weer door met de a380 naar Amsterdam waar we morgenavond rond 20.00 uur landen. We hebben weer een aardige reis voor de boeg dus.

We kijken terug op een bijzonder mooie reis door Myanmar en hebben de laatste drie dagen heerlijk gerelaxt in het overweldigende Bangkok. We keren terug met ieder een backpack vol mooie herinneringen.

Liefs Wilma & Debbie

• 27 Februari 2018 - 22:17

Sacha:

Weer genoten van je verslag

En nu weer terug in het koude nederland brrrrr

• 27 Februari 2018 - 22:28

Marloek:

Wauw wat een reis hebben jullie achter de boeg. Je laatste verhaal kwam steeds niet helemaal goed door geloof ik. Maar nu wel. Vond het leuk je verhalen zo te lezen. Zijn we toch een beetje op reis...;-)
    En nu weer back to work in de kou! Liefs en groetjes
    Loek

• 28 Februari 2018 - 18:21

Jury:

Leuke verhalen schat, het was net als ik er toch een beetje bij was.
    En voor nu, heerlijk dat je weer thuis bent. Xxx