Venetië en Cervia - Reisverslag uit Cervia, Italië van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu Venetië en Cervia - Reisverslag uit Cervia, Italië van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

Venetië en Cervia

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Jury

09 September 2017 | Italië, Cervia

Donderdag 7 september

Vanmorgen zijn we na een heerlijk ontbijt 2 uur later dan gepland in 2 uurtjes naar Mirano gereden. Dit ligt op zo'n 20 minuten rijden van Venetië. Hier hebben we ook weer een leuk b&b geboekt voor 1 nacht. Om 12 uur kwamen we aan bij de b&b en werden ook hier weer vriendelijk ontvangen. We werden naar onze kamer gebracht en deze zag er leuk uit. Na de spullen uit de auto gehaald te hebben, zijn we na dat we een kaart en wat informatie over Venetië gekregen hebben weer in de auto gestapt. Na 20 minuten rijden waren we bij de parkeerplaats waar we de auto zouden parkeren. Hier konden we de hele dag staan voor €4,50 ipv de in Venetië €26, parkeerkosten. Hier konden we voor 2 haltes de bus pakken, die ons op het busstation van Venetië zou afzetten. Aangekomen zijn we de smale straatjes doorgelopen om zo langs de grachten te lopen. Hier zie je overal gondels varen wat een leuk gezicht is. Ook hier is het een drukte van jewelste maar dat is het hier altijd. Na wat gegeten te hebben op een klein plein zijn we verder gelopen en kwamen we uit op het San Marco plein wat inmens groot is. We besloten een gondelvaart te doen en na wat navraag kost het overal het zelfde. Dus in een gondel gestapt en voor 30 minuten een tochtje door de smale grachtjes gemaakt. Leuk om het Venitaanse leven vanaf het water te zien. De lucht werd aardig donker en we hoopten dat het droog zou blijven. Na precies 30 minuten meerde we weer aan en zat onze gondelvaart er weer op. €80, lichter maar als je in Venetië bent is dit toch wel iets wat je gedaan moet hebben. Hier staat Venetië immers om bekend en weer wat om van onze bucketlist af te vinken :-)
Om 17.30 uur begon het te regenen, gelukkig hadden we paraplu's meegenomen aangezien de weersvoorspelling niet dendert zou zijn maar tot nu toe hadden we droog en zonnig weer. Overal zag je toeristen onder luifels schuilen of restaurants inschieten. We hebben even een patatje gehaald en besloten daarna terug naar de auto te gaan. Inmiddels had ik aardig natte benen en voeten, bah. Na wat gezoek want alle straatjes lijken op elkaar, hebben we het busstation gevonden zodat we de bus terug naar de parkeerplaats konden pakken. Toen we in de auto zaten begon het te onweren. Het was inmiddels 19.30 uur dus terug naar de b&b. Daar aangekomen hebben we ons opgefrist en omgekleed en zijn we vlakbij, bij een steakhouse wat gaan eten.
Toen we terug liepen naar de b&b hoorde we het onweer en zagen de bliksemflitsen, snel teruglopen zodat we niet weer nat worden. Morgen gaan we naar Cervia voor 2 dagen strand. Heerlijk vooruitzicht.

Truste

Vrijdag 8 september

Vanmorgen ging om 7 uur de wekker en na het ontbijt reden we om 9 uur weg. We moeten 234 km rijden om in Cervia te komen. We wilde dit keer niet over de snelweg en besloten een weg langs de kust te nemen. We hadden verwacht onderweg mooie stops te kunnen maken om foto's te nemen, maar nee. Onderweg hebben we nog gewisseld, nu was het mijn buurt om de rijden. Om 12 uur arriveerden we bij het hotel wat pal aan het strand ligt. Cervia is een badplaats aan de oostkant van Italië aan de adriatische zee. Na de spullen uit de auto gehaald te hebben, 2 koffers en 4 tassen (ja we hebben genoeg bij ons) naar de kamer gebracht te hebben zijn we neer geploft op een standbedje. Heerlijk om na zo'n fantastische zomer in Nederland (not) de zon op je huid te voelen branden, te luisteren naar de zee en te kijken naar een strak blauwe lucht. Lekker chillen met die billen :-)
Het is 17.30 uur en ik ben klaar met mijn verslag dus we gaan maar eens terug naar de kamer om te douchen. We hebben in een lokaal restaurant, op aanraden van Nathalie, die is hier vorig jaar geweest. Het was 12 minuten lopen vanaf het hotel, dus prima te doen. Daar aangekomen, om 21.15 uur stond er een rij buiten. Stonden deze mensen allemaal op een tafeltje te wachten? Ik ben gewoon langs de rij naar binnen gelopen en iedereen staarde me aan, tsja een beetje te overdressd voor deze lokatie of omdat ik blond ben. Ik weet het niet. Aan de bar gevraagd of ze een tafeltje voor 2 hadden. De jongen ging meten informeren en hij zei dat ze wel een tafeltje hadden. Ik vroeg hem nog of we niet buiten in de rij aan moesten sluiten maar dit hoefde niet. Dus mijn blonde haren hebben zijn vruchten afgeworpen hihi. We hebben gesmuld, wat een heerlijke pasta en voor weing geld. Teruggelopen naar het hotel en toen ging het lampje uit.

Ciao

Zaterdag 9 september

Vandaag zeer weinig gedaan behalve te luieren op het strandbedje en ons in te smeren voor de brandende zon. Het was prachtig weer en 28 gr. Nog 2 keer de zee ingeweest die best fris was, deze had ik warmer verwacht. Na de luch werd de lucht behoorlijk donker en begon het flink te waaien. Toch een paar spetters gehad maar na een uurtje verdwenen de wolken voor de zon en hebben we nog heerlijk op het standbedje gelegen. Vanavond zijn we over de boulevard naar de haven gelopen. Er was markt dus hier hebben we overheen gelopen en daarna een restaurant opgezocht om wat te eten. Dit is het eerste restaurant in een week tijd wat mijn favoriete wijn had, Moscato d' asti. Hmmmm. Teruggelopen over de boulevard en nog een ijsje gehaald. Cervia is niet bijzonder maar was even een goede uitval basis voor 2 dagen strand. Nu de koffer weer inpakken want morgenochtend gaat de wekker vroeg voor onze volgende bestemming.

• 10 September 2017 - 19:23

Astrid:

hallo luitjes ...mooie verslagen, en zo te horen hebben jullie het best naar jullie zin.... Ik las dat het noodweer was in italie, hoop dat jullie er niet al te veel last van hebben....geniet nog maar even lekker...groetjes astrid

• 11 September 2017 - 20:23

Debby:

Hey lieverds. Wat schrijf je toch leuk Deb. Heerlijk al die vakantie verhalen. Fijn om te lezen dat jullie nog zo lekker gaan! Hier in Hollanda regen regen en storm. Geniet mopjes en tot snel dikke x van ons 4 ❤