Milaan onze eerste bestemming. - Reisverslag uit Milaan, Italië van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu Milaan onze eerste bestemming. - Reisverslag uit Milaan, Italië van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

Milaan onze eerste bestemming.

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Jury

03 September 2017 | Italië, Milaan

Na 3 uurtjes geslapen te hebben ging vrijdag op zaterdag om 1:30 uur de wekker. Eindelijk met vakantie. Na alle spullen in de auto gezet te hebben en de elektrische koelbox op de achterbank gezet te hebben reden we om 2:30 uur weg, en kon onze vakantie beginnen. We zijn via Duitsland Zwitserland binnengereden en alles ging voorspoedig tot we in de buurt van de Gotthardtunnel kwamen en ja hoor.....file. Dat was balen. We hebben 2 uur in de file gestaan voor we überhaupt de tunnel in konden. Maar het uitzicht in Zwitserland was prachtig. Allemaal kleine huisjes op die inmense bergen. De Gotthardtunnel is bijna 18 km lang en voor we de tunnel inreden was de temperatuur 11 graden en in de tunnel liep de temperatuur al snel op tot 33 graden. Niet normaal. Eenmaal in de tunnel reedt het allemaal door en hebben we geen file meer gehad. Ze laten een beperkt aantal auto's door omdat er geen file in de tunnel mag onstaan.
Om 15.30 uur kwamen we aan bij het hotel in Milaan. We hadden er 1100 km opzitten, 13 uur onderweg dus we waren het aardig zat. Maar wat een was het net als onderweg een rot weer. Het kwam met bakken uit de lucht.
Na ons omgekleed te hebben zijn we wat gaan wandelen en hebben we ergens wat gedronken. 'S avonds wat bjj een typisch Italiaans tentje een pasta gegeten en daarna terug naar de kamer. Tijd om te gaan slapen.

Zondag 3 september

Vandaag vroeg opgestaan en ontbeten langs een het kanaal van Navigliogrande een gracht met aan beide zijde barretjs en restaurantjes. Het ontbijt bestaat eigenlijk vooral uit croissants. En ik snakte toch eigenlijk wel naar wat anders. Vervolgens zijn we met de metro naar het treinstation te gaan. Jaa we gaan naar Monza om daar naar de formule 1 te kijken. Hopen dat Max Verstappen in de race blijft vandaag. Met een klein uurtje waren we van Milaan in Monza. Daar stonden pendelbussen klaar om de supporters naar het circuit te brengen. Het was prachtig weer en warm vandaag. Wat een mensenmassa en wat is iedereen in een goede moet. We hebben er zin in! We hadden staanplaatsen en konden dus over het circuit rondlopen. Om 14 uur begon de race en we zagen Max al snel voorbijkomen met een kapot voorwiel. De vonken zag je er van af komen, dat meen je niet. Gelukkig kon hij snel de baan weer op. Uiteindelijk is hij als 10e geëindigd. Leuk om hier de sfeer eens van geproefd te hebben. Maar qua staanplaatsen was er weinig echt goed zicht op de baan, wat jammer was. Er stonden wel wat grote schermen waarop je de race kon volgen. Onze conclusie is, op tv zie je meer. Teruggelopen naar de pendelbus die ons in 10 minuten terugbracht naar het treinstation. Om 17.15 uur waren we weer terug in Milaan. Daar heerlijk in het zonnetje op een terrasje een drankje gedaan, mensen kijken. Dat kan je goed hier in Milaan. Om 19 uur terug gegaan naar het hotel om ons om te kleden. 'S avonds is het fris dus een lange broek en een vestje aan. We zijn bij een all you can eat restaurant sushi gaan eten, yummie. Daarna nog een ijsje gehaald en nog op een terrasje wat gedronken, voor we weer terug liepen naar het hotel. We hebben 20 km gelopen vandaag en inmiddels 1 uur dus weer bedtijd.

Maandag 4 september

Vandaag zijn we het oude centrum van Milaan ingeweest om het eea te bekijken. We wilden een fiets huren om zo de oude stad te bekijken maar we hadden hiervoor een creditcard nodig. Deze lag nog in de kluis, dus weer terug gelopen naar het hotel. Weer terug bij de fietsen lukte het ons niet om te registreren, grrr. Dan maar lopen. We zijn naar een park gelopen waar we een arena wilde bekijken. Daar aangekomen liepen we door een oude kasteelpoort zo het park in. Helaas de arena was gesloten voor publiek en alleen open met concerten. Aan de andere kant het park uitgelopen en vonden alles maar grauw aandoen. We besloten aanbezien we al zoveel belopen hadden maar een ticket voor de hop on hop off bus te kopen om zo het centrum te bezichtigen. We liepen maar door de straten maaf konden geen opstap plaats vinden. Meerdere malen aan mensen gevraagd maar eigenlijk wist niemand het. Ook raar als je hier woont. We werden allebei lichtelijk geïrriteerd omdat we maar rond liepen en eigenlijk nergens kwamen. Na ruim een uur gelopen te hebben vonden we eindelijk een kiosk die kaarten verkocht en ons de opstap plaats kon wijzen. Hè hè ff zitten. We besloten om eerst de rode buslijn te pakken, en stapte na een paar stops uit bij de dom van Milaan. Wow wat een inmens grote kerk. Prachtig.
Maar wat was het hier druk, iedereen liep kris kras door elkaar en de duiven vlogen er om je oren. We kregen aardig trek, ook niet zo raar het was inmiddels al half 3. Dus door de Vittorio Emanuele galerij gelopen. Dit is een luxe overdekte wandel promenade met een schitterend bewerkt plafond met alleen maar veel te dure winkels, met oer lelijke mode in de etalage. Hebben we ook weer gezien haha. Ergens wat gegeten en bij een andere halte op de blauwe  buslijn gestapt. Ook dit viel tegen. De groene buslijn hebben we dus ook maar niet meer genomen. Deze ging reed door het business centrum. We hadden geen zin meer dat hele eind terug te lopen we hadden er alweer 15 km opzitten, dus we besloten om de metro te pakken. Weer heerlijk mensen gekeken op een terrasje aan de Navigliogrande en daar later in de buurt weer wat gegeten. Morgen gaan we naar Verona, hopelijk is dat wel wat we ervan verwachten. Milaan is ons erg tegengevallen, grauw en weinig historische gebouwen.

• 07 September 2017 - 15:45

Ria:

Hoi luitjes, er wordt heel wat afgewandeld op deze manier, jammer dat Milaan niet aan jullie verwachting voldeed, wel leuk om op de hoogte gehouden te worden, genieten ervan, wij kijken uit naar het volgende verslag. Groetjes

• 12 September 2017 - 15:33

Anthony :

Vorig jaar zomer zijn wij 4 dagen in Milaan geweest. De dom heeft indruk gemaakt, echt een immens bouwwerk met unieke details, prachtig he?!
    Een paar blokken verder .... 'even met de benenwagen naartoe lopen :-)' heb je heel veel kledingwinkels met betaalbare en mooie (maar ik ben niet objectief) mode.
    En heerlijke pizza's!!

De arena in Verona is wel te bezoeken en erg mooi ....

Have fun!!

XX