Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

Sanur

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Jury

09 Juni 2014 | Indonesië, Sanur

Zondag 8 juni

Vanmorgen na het ontbijt in de auto gestapt en in een uurtje naar het zuidelijkste puntje van Bali gereden om de Ulu Wat tempel te bekijken. Daar aangekomen viel er weinig te zien alleen het uitzicht was er zo prachtig! Na er even rond gelopen te hebben zijn we snel weer in de auto gestapt, poefff wat kan airco toch lekker zijn. We zijn naar Nusa Dua gereden daar staan alleen maar dikke 5* resorts aan een prachtige baai en hebben daar even over het strand gelopen. We wilde toch even een kijkje nemen in de badplaats Kuta, maar toen we daar aankwamen zeiden we meteen tegen elkaar, blij dat we hier niet zitten. Echt zó gigantisch druk allemaal dronken engelsen net Benidorm maar dan met laagbouw. Na er wat gegeten te hebben zijn we terug gereden naar Sanur. Jury kreeg 's middags al keelpijn en was steeds aan het hoesten en is even op bed gaan liggen en ik ben naar de receptie gelopen om de schone was op te halen en de boottickets voor dinsdag uit te printen. Later even via FaceTime mijn jarige vriendin Debby gebeld, leuk om elkaar zo te zien en even contact te hebben! Daarna bij een supermarkt gevraagd waar we een apotheek konden vinden om iets voor Jury zijn keel te halen aangezien de trachitol niet werkte. Die bleek om de hoek te zitten dus daar aangekomen bleek het een dokterspost te zijn, toch maar even binnen gelopen en kreeg van de assistente een hoestdrank mee. Hopen dat het werkt! Het was inmiddels al 21.15 uur en hadden aardige trek, verderop bij een leuk restaurant met live muziek gaan zitten, waar we heerlijk gegeten hebben. Na het eten zijn we in een taxi gestapt die ons terug bracht naar het hotel en is Jury meteen met 2 paracetamol zijn bed in gedoken want ik denk dat hij koorts had of zo, hij was zo aan het zweten. Hopen dat hij morgen weer wat opgeknapt is, want we willen eigenlijk nog een tempel in de buurt bezoeken.

Maandag 9 juni

Jury voelde zich vanmorgen gelukkig iets beter hij is alleen wel stront verkouden maar we zijn toch in de auto gestapt en naar de Tanah Lot tempel gereden. We hadden een kleine eiland kaart waar weinig op aangegeven staat maar we reden redelijk de goede kant op en hebben onderweg ook een paar keer gevraagd of we de goede kant op reden maar wat een drukte de scooters schieten aan alle kanten om je heen. Soms zitten ze met z'n drieën of vieren op scooter, gekkenhuis. We zouden met een half uur bij de tempel zijn maar door alle drukte hebben we er anderhalf uur over gedaan. Het was best een mooie tempel half in zee en gelukkig niet al te druk. Lopen we daar een restaurant in wordt er ineens geroepen hé lange, ja hoor Jury zal eens niet een bekende tegen komen en dan ook nog aan de andere kant van de wereld, zo grappig. Het bleek een oude vriend van zijn neef Iwan te zijn, dus gezellig met zijn vieren geluncht. We vertelde hem dat het zo'n toestand was om bij de tempel te komen zonder een goede kaart, zeg hij je kan als je Wifi hebt Google Maps op je telefoon instellen en dan zonder verbinding je navigatie gebruiken. Je moet het maar weten. En inderdaad zonder problemen zijn we weer bij het hotel aangekomen. Nu zitten we lekker voor onze bungalow met een verse smoothie en gaan zo een hapje eten. Later op de avond onze backpacks weer inpakken want morgen gaan we naar de Gilli's :-)

• 09 Juni 2014 - 13:06

Marenka & Marcel:

Hallo luitje,

Zo leuk om elke keer mijn mailbox te openen en dat er weer een reisverhalen van jullie tussen staat. Echt bizar dat jur weer een bekende tegen komt. Verveld dat ie grieperig is. Maar volgens mij hoort t wel een beetje bij de familie vink hoor, zwak ziek misselijk op vakantie. Je zusje ligt al twee dagen met voedselvergiftiging rond. Ach ja. :((( nou lieverds ik wacht met smart op het volgende reis verhaal. Dikke knuffel.

• 09 Juni 2014 - 14:14

Minou & De Rest :

Hi Juur & Deb,

Wat klinkt dat allemaal super zeg wat jullie meemaken en zien. Echt fantastisch. Wel balen dat Juur niet lekker is hoop dat hij snel weer opknapt! En zo grappig daar een bekende zien, Meag moest ook zo lachen, he lange, zo ver weg en dan hoor je het nog :-) nou genieten jullie nog maar lekker daar . Leuke verslagen hoor Deb! Goed van je. Dikke kussen van ons

• 09 Juni 2014 - 22:46

Woenk:

Heerlijk om weer ff mee te lezen,hoop dat jury snel opknapt en ben benieuwd wat jullie van de gilli vinden groetjes woenk & Nathalie

• 10 Juni 2014 - 16:10

Renate:

Hee daar, wat een prachtige foto's!! Hier het Pinkster weekend weer achter de rug, lekker hoor zo'n extra vrije maandag. Weer was top, lekker kunnen BBQ-en. Hopelijk is Jury ondertussen opgeknapt en kunnen jullie weer verder genieten van jullie prachtige reis!!

• 10 Juni 2014 - 23:26

Debby:

Hey lieverds!
    Leuk om op deze manier jullie belevenissen mee te maken. Ja hoor...Jur komt weer een x iemand tegen. Hilarisch gewoon. Super mooi land volgens mij. Heeeeeeel fijn om jullie 2 dagen achter elkaar ff live te zien. Toch zo ver weg.. maar op deze manier ook dicht bij♥
    Enjoy moppies. En niet ziek worden hoor Jur?!!!!!
    Dikke kus xxxxxxxxxxx

• 13 Juni 2014 - 16:48

Anthony :

Wat een geweldige foto's! Fijn dat Jur zich weer een beetje beter voelt. Niet lekker zijn in die warmte is helemaal niet ok. Grappig om een bekende tegen te komen die ook nog goede tips heeft :-).