Back to Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu Back to Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

Back to Bali

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Jury

15 Juni 2014 | Indonesië, Ubud

Zaterdag 14 juni

Toen ik vanmorgen wakker werd zag ik op Facebook dat Nederland met 5-1 van Spanje gewonnen had. Ik ben niet zo van het voetbal maar toch leuk om met zo'n bericht wakker te worden. Ben nog even op het strand gaan zitten om in alle rust van dit prachtige uitzicht te genieten. Over een paar uurtjes vertrekt onze boot weer naar Bali. We werden vriendelijk uitgezwaaid door het personeel en door paard en wagen naar de pier gebracht. Daar aan gekomen bleek de boot bijna een uur vertraging te hebben, tsjonge jonge het zal eens niet. Even gezellig met een Engels stel en een Nederlands stel gekletst, dus al met al ging het best snel voorbij. Dit keer had ook ik een prima tour tabletje ingenomen, maar algauw bleek dit dus niet te helpen. Wat een hoge golven, echt zó beangstigend en ik denk wel 3 tot 4 meter hoog brrr. De boot ging echt alle kanten op en we begonnen ons allebei al snel zeeziek te worden. Het zou anderhalf uur duren voordat we in de Padangbaai op Bali zouden aankomen. Het leek wel uren te duren en ik zag inmiddels groen en geel, het zweet brak me uit en ik dacht op een gegeven moment echt dat ik flauw ging vallen. Ik heb Jury een spuugzat gevraagd die dubbel gevouwen zaten tussen een dakbeugel en kotste zo het eerste zakje vol. Zo dat lucht op, fiew. Al snel werd ik weer misselijk en kotste de tweede zak vol, wat voelde ik me ellendig zeg bah. Inmiddels begon een stel dat achter ons zat ook te spugen. Jury heeft het gelukkig binnen gehouden maar voelde zich ook behoorlijk misselijk. De spuugzakken werden opgehaald en in de prullenbak gegooid. Het enige waar ik aan kon denken was ik hoop dat we er zo zijn, vaste grond onder mijn voeten. Ik vroeg dan ook hoe lang het nog zou duren voordat we de haven zouden bereiken, dit bleek 20 minuten te zijn. En daar gingen we weer zak nummer 3 pfff, nooit geweten dat 20 minuten zó lang kon duren. Aangekomen in de haven wist ik niet hoe snel ik van boord moest komen, o wat fijn vaste grond onder mijn voeten! Daar stond een mini busje klaar om ons en een ander vrouwtje in ruim een uur rijden naar Ubud te brengen. Gelukkig voelde ik me weer redelijk goed ik had alleen een lege maag, na een sultana gegeten te hebben ging het nog wat beter. Het is best bewolkt hier en een stuk koeler dan op de Gilli's. Aan gekomen in ons hotel heb ik wat was weg gebracht en zijn we een hapje gaan eten. Onderweg hebben we nog een chauffeur geregeld, hij brengt ons morgen naar de tempels aan de noord-oost kant. Dadelijk een beetje betijds slapen want we voelen ons nog niet helemaal fit, ik denk dat het te maken heeft met die vreselijke overtocht.

Zondag 15 juni

Vannacht een paar keer wakker geweest omdat het zo hard regende en omdat ik het koud had. Ik denk dat het komt omdat we met ons balkon echt midden in het oerwoud zitten, zo'n mooi uitzicht! Dus maar iets warms uit mijn backpack gepakt en aangetrokken zodat ik weer kon slapen.
Helaas hebben we buren die denken dat ze alleen op de wereld zijn en maken aardig lawaai en hun kind krijst steeds de boel bij elkaar grrr. Nu zit ik op het balkon en hoor de vogels fluiten en het water door de beneden liggende beek stromen. Het is nog steeds aardig bewolkt maar dat kan nog open trekken en we blijven vandaag toch niet in Ubud want we gaan een watertempel en een waterpaleis bezoeken en dat is 2 uur rijden vanaf hier. Om 9.30 uur stond Nick onze chauffeur al klaar om ons rond te rijden vandaag. Onderweg hadden we nog wat lichte regen maar het klaarde gelukkig al snel weer op. We hebben gezellig met Nick gepraat en zo zijn we meer te weten gekomen over het leven op Bali. Zo was ons al opgevallen dat er overal bij ingangen van winkels, huizen en gebouwen of op beelden offers op straat staan en hangen er een soort van lampionnen over de stoepen. Erg leuk om te zien en dit duurt een maand en dit doen de Balinesen om de 6 maanden. Zo brengen ze offers aan de goden. Op Bali wonen 4 miljoen mensen waarvan 80% Hindoe is en ongeveer 20% moslim. Op Java heb je meer moslims. Je rijdt het eiland in ongeveer een dag rond.
We genoten van het uitzicht onderweg, ik blijf het zeggen maar wat is het hier toch mooi! Rond 11.30 uur kwamen we bij Tirta Ganga de water tempel aan. Het was er vrij druk omdat het vandaag de eerste schoolvakantiedag was. De kinderen hebben hier een maand zomervakantie. Zoals altijd proberen we de andere bezoekers voor de foto's te mijden, en dat lukt meestal wel aardig. En als ze in de weg staan vraag ik meestal of ze even op zij willen gaan hahaha. Daarna hebben we geluncht bij een leuk restaurant aan een vijver, Jury een pizza en ik soto soep jammie. Na de lunch zijn we doorgereden naar het water paleis Karangasem. Ook hier was het behoorlijk druk maar vooral ook erg indrukwekkend. Hier werden we weer gevraagd om op de foto te gaan, vooruit dan maar. Alleen dit keer heb ik geld gevraagd, grapje whahaha. Rond 16.00 uur waren we weer terug in Ubud en hebben afgesproken dat Nick ons morgenochtend weer komt ophalen om ons naar de beroemde rijstvelden te brengen. De was net ook weer opgehaald ik moet RP 24.000 afrekenen (€1.50) dat ze het ervoor kunnen doen. We hebben ons ook nog even uitgebreid laten masseren, Jury heeft een four hands massage van anderhalf uur gehad en ik een honey bath van anderhalf uur. Ben dus eerst een uur gemasseerd daarna heb ik een lichaams scrub met honing en limoen gehad en als afsluiting ben ik in een bloemen bad geweest. Erg lekker en dat samen voor RP 300.000 (€18,). Daarna lekker gedoucht en wat gaan eten. Het was inmiddels 21.00 uur en het was erg rustig op straat, gelukkig was XL Sisha Lounge open dat van een Nederlander bleek te zijn. Patat, bitterballen en kaassoufles gegeten hmmm

Doegie dat was hem weer

  • 15 Juni 2014 - 21:41

    Romy En Bart:

    Hè luitjes, wat geweldig om alle verhalen te lezen en de foto's erbij te zien. Een hele happening daar. Wat een ervaring. Wat een beleving. Super zo om op deze manier jullie beleving te lezen. De boottrip was dus niet zo goed bevallen? beter rondje nieuwemeer dus hahaha.De groetjes van ons uit Zwanenburg romy en bart xxx

  • 17 Juni 2014 - 00:36

    John:

    Hallo nou het is je reis wel he maar daar hebben julie voor gekozen . Je kan in ieder geval wel een boek gaan
    schrijven zeg wat een woordkeus maar alle gekheid op een stokje hier gaat het goed ik krijg genoeg te eten
    want dat maak ik wel kenbaar aan de fam
    groetjes uit badhoevedorp kus van spikey en van ons xx xx

  • 17 Juni 2014 - 21:40

    Renate:

    Wat een ellende dat spugen op de boot, maar gelukkig is het weer achter de rug! Mooie foto's weer, het is inderdaad prachtig daar!
    Morgen speelt Oranje weer, hier in Purmerend zijn we nog hees van het gillen bij de vorige wedstrijd haha! Genieten jullie maar lekker daar!

  • 18 Juni 2014 - 12:28

    Anthony:

    Leuk om de foto's weer te zien!
    Jullie zijn ook lekker gekleurd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie en Jury

Actief sinds 10 Okt. 2009
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 50174

Voorgaande reizen:

20 Februari 2020 - 15 Maart 2020

Vietnam

07 Februari 2019 - 03 Maart 2019

De Filipijnen

06 Februari 2018 - 23 Februari 2018

Myanmar

02 September 2017 - 21 September 2017

Roadtrip Italië

29 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Indonesië

21 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Cambodja & Thailand

15 Januari 2011 - 05 Februari 2011

Ons Thailand avontuur

Landen bezocht: