Op naar Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu Op naar Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

Op naar Bali

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Jury

07 Juni 2014 | Indonesië, Sanur

Vrijdag 6 juni

Ook vanmorgen ging om 5.15 uur de wekker zodat we eerst nog konden ontbijten voor we om 6.30 uur door de taxi naar het vliegveld van Yogjakarta gebracht zouden worden. De taxi stond al klaar en hadden onze spullen in de taxi gezet en Jury wilde instappen en zegt ineens tegen de chauffeur u heeft een lekke band. De chauffeur ging kijken en idd. Dus hij regelde snel een andere taxi voor ons zodat we door konden. Op het vliegveld aangekomen stapte we uit de taxi en wilde Jury zijn backpack op doen toen er een vogel zijn t-shirt onder poepte neeeee, het brengt gelukt zeggen ze. Dus snel een andere aan gedaan en naar binnen gegaan. Het vliegveld is erg klein en bestaat uit 4 incheckbalie's en één grote wachtruimte achter de douane met 4 gates. Ons vliegtuig van Air Asia bleek vertraging te hebben en zou pas om 9 uur binnen te komen. Pfff en dat terwijl we eigenlijk om 8.30 uur zouden vertrekken. Beetje jammer weer, maar goed de tijd ging redelijk snel en toen het vliegtuig aankwam ging het in een rap tempo en voor we het wisten sloot de deur en vertrokken we richting Bali.
Aangekomen op Bali zijn we in een taxi gestapt die ons in 25 minuten naar ons hotel in Sanur bracht. Op Bali is het een uur later dan op Java dus het is nu 6 uur later dan in Nederland. Daar aangekomen heb ik gevraagd of ze misschien nog een bungalow vrij hadden i.p.v. Kamer in de laagbouw. Na beide bekeken te hebben besloten we voor €3, meer natuurlijk voor de bungalow te gaan, wat echt super is! We kijken zo door de prachtige tuin naar het zwembad en lopen in 5 minuten naar het strand. We zijn direct doorgelopen naar het strand om te lunchen en plofte neer bij een lounge tent met heerlijke muziek met uiteraard uitzicht op de zee. Hier word ik blij van :-) lekker gegeten, Jury patat met saté en ik een caesar salade met allebei een verse smoothie. Later nog even bij het zwembad gelegen en 's avonds wat rond gewandeld en bij een steakhouse gegeten.

Zaterdag 7 juni

Jajaa, it's my 40th birthday today, en uiteraard weer vroeg wakker (7 uur) dus een bakkie koffie gehaald bij het restaurant en ben heerlijk op de waranda van ons huisje gaan zitten in de opkomende zon en met het geluid van zingende vogeltjes, genieten dus! Later een lekker gerelaxt op het strand en 's middags nog even gejetskied. Aan het einde van de middag wilde we een scooter huren om er morgen en maandag op uit te trekken, maar de scooters blijken hier wat aan de kleine kant en passen Jury zijn knieën niet onder het stuur. Helaas pindakaas geen scooter dus. Een motor was ook geen optie i.v.m. schakelen met zijn voet, dus is het een auto geworden. Dat wordt nog wat omdat ze hier aan de linkerkant van de weg rijden en het stuur rechts zit. Ben ik ff blij dat ik niet rij! We hebben wel voor een automaat gekozen zodat je dan ook niet met je linker hand hoeft te schakelen. Wordt vervolgt :-)
Vanavond bij een lounge tent aan het strand gegeten met live muziek en een sfeervol haardvuurtje. Het was een super relaxte dag, heb genoten.

En dan nu oogjes dicht en snaveltjes toe.

• 08 Juni 2014 - 08:16

Nathalie:

Heerlijk jullie verhalen! Zo herkenbaar bijna dezelfde route zoals wij twee jaar geleden hebben gedaan. Wat een goeie manier om je verjaardag zo te vieren! Veel plz op Bali enne de gili eilanden ook nog bezoeken? Echt zo veel relaxten dan het drukke Bali! Ik wil ook weer!

• 08 Juni 2014 - 10:52

Astrid:

Hey Deb. klinkt goed allemaal zeg, en mooie foto's !!!

Vanuit badhoevedorp nog gefeliciteerd met je verjaardag, hoop dat jullie het erg gezellig hebben gehad, maar dat kan bijna niet missen op zo'n mooi plekkie !
    Fijn reis nog verder , x astrid

• 08 Juni 2014 - 20:12

Renate:

Leuk hoor je verhalen! Bali....het lijkt mij zo prachtig!! Geniet van al het moois daar!

• 13 Juni 2014 - 16:36

Anthony :

Hi oud wijf ;-)! Als ik 40 wordt... maar dat duurt nog even, dan wil ik het ook op deze manier. Lekker met je eigen vent, lekker chillen en van een geweldige reis genieten.