Rondje eilanden - Reisverslag uit Coron Island, Filipijnen van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu Rondje eilanden - Reisverslag uit Coron Island, Filipijnen van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

Rondje eilanden

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Jury

28 Februari 2019 | Filipijnen, Coron Island

28 februari

Ja, ja de wekker ging weer vroeg, aangezien we vandaag een eiland tour gaan doen en om half 8 bij de haven moeten zijn. We hebben een bootje gehuurd met kapitein plus een tourguide. We hadden geen zin in een boot vol met toeristen en nu konden we zelf bepalen waar we heen wilde en hoe lang we er bleven. Ik had wat fruit meegenomen van het hotel en we hebben in de stad wat broodjes bij de bakker gehaald. We hebben verschillende stops gemaakt en zo ook bij Skeleton reef wat de thuisbasis is van een Chineese vissersboot die in de tweede wereldoorlog gezonken is. Je kunt op 7 meter diepte de voorkant van het schip zien liggen wat afloopt naar 18 meter diepte. De overblijfselen zijn een geraamte wat begroeid is met koraal en er zwemmen kleurige vissen. Ook zie je grote mosselen die lijken op burrittos en zich er thuis voelen. We snorkelde er omheen en maakte foto's. Bijzonder om te gezien te hebben. We vaarden door naar de Hidden Lagoon waar we verlicht met een zwemvest moesten zwemmen. Dit omdat er twee jaar geleden een Chinees verdronken is om dat ze in China niet leren zwemmen maar wel zeggen dat ze het kunnen. Ze verpesten het dus voor de overige toeristen. Kansloos echt want het zwemt voor geen meter. De Hidden Lagoon wordt omringd door gigantisch grote kalksteen gebergte in turquoise water. Het is er nog best druk met toeristen en je ziet overal oranje spartelen van de zwemvesten en toeristen die denken dat ze kunnen zwemmen, Not. Ineens horen we een stem "announcement" roepen (dit werd tijdens de expeditie geroepen als er iets medegedeeld moest worden door Brain het hoofd van de crew) en ja hoor Stefan en Inge van de expeditie. Erg leuk om hun nog even gezien te hebben voor zij morgen doorreizen naar Australië. De lagoon is nu zo goed als toerist vrij, geen oranje zwemvesten dus tijd om even met de onderwatercamera wat foto's te nemen.

We laten ons op de punt van de boot opdrogen in het zonnetje want door zo lang in het water gelegen te hebben en het aardig waait vandaag hadden we het koud gekregen. Dan varen we door naar het Kayangan Lake wat voor de helft uit zout en zoet water bestaat. We varen de baai in en lopen via een stijlen trap naar boven. De trap heeft 367 treden dus je snap hem al, we zijn even bezig. Op de helft hebben we een adembenemend uitzicht over de baai van Coron. Ik zei kijk om je heen, kijk waar we zijn, dit is niet normaal, dit is prachtig!

Daarna ging de trap naar beneden en kwamen we uit bij Kayangan lake wat een groot breed meer is omringd door kalksteen gebergte. Ik riep uit volle borst toen we in het water lagen ook weer met zwemvesten aan, whoehoe en dit hoorde je 4 keer na galmen. We zwommen tussen kleine trompet visjes, ook weer een geweldige plek om geweest te zijn.

De laatste stop bleek een fantastische snorkelen plek die we als tip van Stefan en Inge hadden gekregen om morgenochtend te gaan doen. Mooi koraal, zeesterren, barracuda's, zee-egels en mooie gekleurde vissen groot en klein. De stroming was erg sterk dus op een gegeven moment waren we er klaar mee en hebben nog lekker op de punt van de boot in de zon gezeten en genoten van het uitzicht.

We hebben via Tripadvisor een vegan restaurantje uitgekozen wat vlak bij het hotel lag. We hebben er heerlijk gegeten voor weinig geld. We zijn doorgereden naar Coron town om daar rond te struinen langs de kleine winkeltjes en zijn ook weer een massagesalon ingelopen. Voldaan van alweer een geslaagde dag rijden we met een overheerlijke brownie en een cheescake richting het hotel.

• 01 Maart 2019 - 03:22

Wilma:

Wat een prachtige fotoos. Het is een prachtig ereis jullie hebben zoveel gezien!!
    Echt heel mooi en onvergeetlijk!!!. Lekker genieten.
    Kuzzzz

• 01 Maart 2019 - 04:23

Loek:

Wauw wauw wauw, wat een mooie stukjes kiezen jullie uit! Echt een paradijsje! Geniet nog ff!! Kussss