El Nido & eilanden tour - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu El Nido & eilanden tour - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

El Nido & eilanden tour

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Jury

18 Februari 2019 | Filipijnen, El Nido

18 februari

We hebben vanmorgen heerlijk op ons balkon ontbeten en gelukkig meldde ze ons na het ontbijt dat ze een paar scooters hadden afgeleverd, want gisteren hoorde we al dat er zijn te weinig scooters zijn ten opzichte van het aantal toeristen. We zijn even naar net centrum gereden om alvast te kijken waar we ons voor twee tours die we voor deze week hebben geboekt moeten melden. Dat scheelt op de dag zelf weer zoeken. Het barst hier van de tuktuk's, op elke tuktuk staat een tekst m.b.t. God, dit komt omdat de bevolking hier zo gelovig is. Dit hadden we op Bohol en Siquijor ook al gezien, maar elk eiland heeft zijn eigen model tuktuk, alleen die hier rond rijden zijn wel heel slecht en gammel. We hadden gezien dat er een zipline is dus daar zijn we heen gereden en na een behoorlijke klim naar boven kwamen we moe en bezweet aan. Wat een uitzicht had je hier over de mooie bacuit baai met turquoise water en grote rotsen. We lieten ons vast zekeren en we roetsten zo ieder aan een kabel over de baai heen naar de andere kant. Daarna zijn we naar het Maremegmeg strand gegaan en hebben daar heerlijk op het strand gelegen met een prachtig uitzicht over de baai. We zijn net voor de zonsondergang bij de Maremegmeg beach bar gaan zitten en hebben een lekker hapje gegeten.

19 februari

Om 9 uur meldde we ons bij Ape tours voor een eiland trip. We zitten met 25 toeristen op een boot en gaan verschillende eilanden af waar we kunnen zwemmen en snorkelen. We hebben voor tour A/C gekozen omdat dit de meest mooie zijn. We hadden deze tour al in Nederland geboekt via een meisje op Facebook. De eerste baai waar de boot voor anker gelegd werd is in 2013 een proef van Expeditie Robinson opgenomen. Super mooi en hebben hier gesnorkeld. Er was een Franse jongen als fotograaf mee op de tour, die met een onderwatercamera van iedereen foto's maakte. Ook werd er een drone ingezet om video opnames te maken, die we op een eigen usb stick meekrijgen. De boot voerde naar het volgende eiland waar we lekker even op het strand gezeten hebben en aan de praat raakte met een ouder Engels stel. Daar zijn in groepsverband ook opnames met de drone gemaakt. Bij het volgende eiland werdt de lunch geserveerd een grote tafel vol met allemaal lekker eten en vers fruit. Je kon drinken wat je wilde het was inbegrepen, daar maakte de grote groep uit Israël gretig gebruik van. De rum cola was niet aan te slepen. Na de lunch zijn we heerlijk boven op het dak van de boot in het zonnetje gaan zitten en genoten van het mooie uitzicht. Azuurblauwe zee, wit zand, palmbomen en grote rotsen op de achtergrond. Wat willen we nog meer. De volgende stop was bij Hidden beach en konden vanaf de boot snorkelend naar het strand. Dit was best eng want hier stonden hoge golven en er stond een sterke stroming en het lag vol met rotsen en koraal. We werden een paar keer door een golf gepakt en kwamen maar net goed terecht. Jury zijn waterschoenen zijn kapot gesneden door het scherpe koraal en ik heb op beide benen wat kleine sneetjes. Eindelijk bereiken we het strand, wauw wat mooi hier! We lagen hier samen met een andere toeristen boot, dus geen massa toerisme. De fotograaf maakte weer wat mooie kiekjes en wij waagde ons terug dood de wat ruige zee terug naar de boot. Op de boot werden meteen de sneetjes op mijn benen ontsmet en het bloede stopte. Even bijkomen met een drankje van ons iets wat vermoeiende zwem tocht, hahaha. We vaarde verder naar Secret beach waar we de snorkels weer op deden en door een gat in een rots moesten zwemmen om zo in de lagune te komen. Wauw, wauw en nog eens WAUWWW dit zie je normaal alleen op een ansichtkaart. Whoehoe wat vet!!!! We smilen van oor tot oor. Er waren geen andere boten dus alleen onze groep, maar wij waren als eerste van de boot gegaan en hadden met de onderwatercamera de eerste foto's en film gemaakt toen er nog niemand was. We werden omringd door gigantische rotsen met een klein wit zandstrand. Een echt mini paradijs. Hier zijn ook weer filmopname gemaakt waar we zo benieuwd naar zijn. Op de terugweg hebben we naar de mooie zonsondergang gekeken en om 6 uur stapten we voldaan van de boot, en bedankten de crew voor de waanzinnige dag!