Onderweg - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

Onderweg

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Jury

16 Februari 2019 | Filipijnen, Cebu City

16 februari

Om half 12 werden we door Bobbo de zwager van de eigenaar bij de haven afgezet. We zaten dit gedeelte van de reis in de toeristen klas op harde krappe stoelen. Eerst varen we 1.5 uur terug naar Bohol, daar bleef de boot 30 minuten liggen zodat er passagiers konden af en opstappen. Toen vaarden we door naar Cebu waar we in de business class zaten op ruime zachte stoelen. Het was koud op de boot omdat de airco op standje diepvries stond dus we hadden allebei een vest aan. Na ruim 2 uur varen kwamen we om 5 uur aan in Cebu. We hezen onze backpacks op en liepen van de boot af op zoek naar een taxi die ons naar Cebu Bayfront hotel bracht. Dit was gelukkig nog geen 10 minuten rijden. Wat een drukte hier we moeten echt even acclimatiseren na een week op rustige eilanden gezeten te hebben. Geef mij dan toch maar de rust i.p.v. dat hectische gedoe. We zitten in een groot 4* hotel waar we op de 10e verdieping een mooie kamer hebben met uitzicht over de drukke stad. Meteen zijn we een grote shoppingmall ingelopen die aan de overkant van de weg ligt om een hapje te eten. Wat een grote shoppingmall was dit, niet normaal echt. We hebben er best al wat gezien maar dit slaat echt alles. Nog even langs de starbucks gelopen voor een latte en een warme chocolademelk to go en dan weer terug naar het hotel.

17 februari

Om 4.15 uur ging de telefoon, de wek service. Wat een onmenselijke tijd maar goed, om 5 uur gaan we richting het vliegveld want vandaag vliegen we naar Palawan. YES! Wat we de komende 2 weken gaan zien schijnt echt pafadijs te zijn. Ik werdt wakker en hoorde muziek en een hoop lawaai, Jury zei dat hij bijna geen oog had dicht gedaan door het lawaai en hij had vuurwerk gehoord. Ik keeg uit het raam en er was een marathon aan de gang. Om 4 uur 's nachts??? En het was me druk op straat. Ik liep naar de lobby en haalde ons ontbijt pakketje op aangezien we niet in het hotel konden ontbijten. Om 5 uur checkten we uit en stapten in een taxi en reden in 20 minuten naar het vliegveld. Ik had een mail gehad van de vliegmaatschappij, met onze instapkaarten en had deze in het hotel laten uitprinten, dus het inchecken verliep vlot. Na een gate wijziging stapten we om 7 uur aan boord van Cubu Pacific. Toen we een uurtje later wilde landen op Palawan kregen we een doorstart, iedereen keek elkaar aan van wat gebeurt hier??? We vlogen weer boven ds wolken en de gezagvoerder informeerde ons dat we te maken hadcen met een sterke wind en dat hij het opnieuw ging proberen. Oké. Een kwartier later stonden we veilig aan de grond. We liepen over het plandform van het vliegveld wat heel klein was en liepen naar binnen naar de bagageband, al snel zagen we onze backpacks. We moesten nog even buiten wachten want we zouden opgehaald worden door de chauffeur van Daytripper. We gaan met een minibus naar El Nido wat aan de andere kant van het eiland ligt. Er moeten nog 4 anderen komen maar hun vlucht had vertraging. We liepen met Walter de chauffeur naar de minibus om onze spullen in te laden en zeiden de andere 4 mensen die al in het busje zaten gedag. Wij zijn nog even buiten gebleven en zijn gaan kijken hoe 2 tuktuk chauffeurs aan het dammen waren op een boomstam met flesdopjes. Geweldig.

Eindelijk konden we om 11 uur vertrekken, op naar El Nido. We hadden een rit van 6 uur voor de boeg, een aardige zit dus. Voor Jury had ik een plek gereserveerd naast de chauffeur i.v.m. beenruimte en ik zat schuin achter hem waar ik ook goede beenruimte had. Het was een mooie rit en na 2 uur maakten we een stop voor de lunch, we waren wat flauw en lusten wel wat. Jeetje wat is het hier warm, volgens mij rond de 35 graden en het voelt klam aan. We bestelden rijst met kip, en na een uur was het weer tijd om te vertrekken. We reden door heuvels en hadden de ene naar de andere bocht, de weg was hier slecht en zat vol met gaten en hobbels. Ik voelde me ondanks de bandjes die ik om had niet lekker. We maakten een stop van 10 minuten en toen ik uitstapte zei ik tegen Jury volgens mij moet ik spugen. Ik liep naar de wc en ja hoor ik heb me helemaal leeg gekotst, bah bah bah. Zo dat lucht op, pfff. We stapten weer in het busje, over een uur zouden we er zijn. Ik voelde me redelijk gelukkig. Om 16.45 uur werden we voor ons hotel afgezet. En eenmaal op de kamer ploften we op bed, we waren het echt zat en ik moest echt even bijkomen. Even geen gehobbel en geschommel. Later zijn we in de tuktuk gestapt die ons wat verderop afzette in het centrum van El Nido, wat een toeristen ongelooflijk. Via TripAdvisor besloten we om bij een Italiaan te gaan eten. Hier aangekomen stond er een rij van mensen die daar allemaal wilde eten. Ze hebben niet voor niks zulke goede beoordelingen. Na 3 kwartier konden we eindelijk aan tafel. We kozen allebei een pizza. O' die smaakte, zeker op mijn lege maag.

Daarna weer terug naar het hotel om lekker te gaan slapen, we waren gebroken na de korte nacht van de vorige dag. 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie en Jury

Actief sinds 10 Okt. 2009
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 50155

Voorgaande reizen:

20 Februari 2020 - 15 Maart 2020

Vietnam

07 Februari 2019 - 03 Maart 2019

De Filipijnen

06 Februari 2018 - 23 Februari 2018

Myanmar

02 September 2017 - 21 September 2017

Roadtrip Italië

29 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Indonesië

21 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Cambodja & Thailand

15 Januari 2011 - 05 Februari 2011

Ons Thailand avontuur

Landen bezocht: