Gilli's here we come - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu Gilli's here we come - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

Gilli's here we come

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Jury

11 Juni 2014 | Indonesië, Gili Trawangan

Dinsdag 10 juni

Na ontbeten te hebben zijn werden we om 8.30 uur opgehaald om naar het strand iets verderop gebracht te worden voor onze overtocht naar één van de bounty eilandjes Gili Trawangan. Tussen Bali en Lombok liggen 3 eilandjes Gili Air, Gili Meno en Gili Trawangan dit is tevens de grootste van de drie. Jury voelde zich nog steeds niet helemaal lekker en had inmiddels al weer 2 paracetamol, neusspray en hoestdrank genomen en was blij als we eenmaal daar waren. Onze spullen werden aan boord gebracht en zelf moesten we door het water om de boot op te stappen. De boot vertrok om 9.30 uur en was een stuk kleiner dan dat we van Thailand gewend waren. Onderweg Hadden we een golven en wat ging die boot heen en weer blehh, en dan hadden we nog goed weer stel je voor dat het hard waait. Ik had Jury een prima tour tablet gegeven tegen de misselijkheid omdat hij zich al niet zo lekker voelde maar had ik er zelf nou ook maar ééntje genomen. Na ruim een uur varen kwamen we bij het eerste eiland aan waar een aantal mensen afstapten en ook weer een aantal opstapte. Later zouden we nog aan leggen bij Lombok en Gili Air. Ik voelde me steeds beroerder worden en wist niet hoe lang het nog zou duren voordat ik moest overgeven. Dus maar achter op het dek gaan zitten wat eigenlijk voor de dekzwabbers was maar waar meer mensen zaten die zeeziek waren. Ik moet zeggen frisse lucht in mijn gezicht deed wonderen en voelde me na een tijdje gelukkig beter worden. Na 3 uur varen waren we eindelijk op onze bestemming Gili Trawangan, wauw wat is dit mooi! Onze backpacks werden weer op het strand getild en wij stapten weer via de zee van de boot af. Dit is een voormalig hippie eiland en het vervoer is hier paard en wagen of de fiets, dus lieten we ons door paard en wagen naar ons resort brengen. Aangekomen hadden we een kleine bungalow met een buiten badkamer die gescheiden door een iets wat druk weggetje zo aan het strand ligt. Na geluncht te hebben is Jury even gaan liggen en ik ben op een strandbedje neer gepoft en ben ter afkoeling de zee in gegaan. Helaas liggen er grote keien en los geraakt koraal door de tsunami in het water dus dat loopt niet erg lekker, maar goed het zand is wit het water azuur blauw en je kijkt zo op Gili Meno en schuin op Lombok. Wat willen we nog meer.....
Aan het einde van de middag toch besloten een andere kamer te vragen omdat het best gehorig is zo aan de weg, hier werd gelukkig totaal niet moeilijk over gedaan en we kregen een villa kamer aangeboden die rustig gelegen is tegen de zelfde prijs, dus dat is erg netjes! 'S avonds wat gegeten en nog heerlijk onze voeten laten masseren.

Woensdag 11 juni

Na vannacht bijzonder lekker geslapen te hebben heb ik vanmorgen eerst een strandwandeling gemaakt, Jury lag toch nog lekker te slapen. In tegenstelling tot Pangandaran was het strand hier om 7.00 uur uitgestorven en had ik het strand zo goed als voor me alleen, heerlijk. Daarna hebben we samen heerlijk aan het strand ontbeten. Nu liggen we heerlijk op het strand, wat een genot :-) Onze dagen hier op de Gilli's staan in het teken van relaxen, niks moet alles mag... gewoon omdat het kan!
Vanavond na het eten even skypen met mijn vriendin Carola die voor onze katten zorgt en nog even face timen met mijn andere vriendin Debby omdat ons petekind Lincoln vandaag 2 geworden is dus gaan we even voor hem zingen.

  • 11 Juni 2014 - 11:40

    Renate:

    WAUW!! wat onwijs mooi daar....zeeziek, brrr blij dat je misselijkheid afnam, frisse lucht doet inderdaad wonderen! En nu Jury's keel nog. Geniet lekker van het "niks doen", zalig he!

    PS. heb net onze zomervakantie geboekt, gaan 1 weekje logeren aan het Iseo meer (Italië) en dan richting het Toscaanse platteland. Jajaja zin in!
    Have fun daar!

  • 11 Juni 2014 - 12:24

    Nathalie:

    Oh wat heerlijk! Nu ik de foto's zie wil ik weer terug. Wat een relaxt eiland is het en idd niks moet alles mag! Geniet er maar van. Hoop dat jury zich weer helemaal happy voelt. Al doet de omgeving een hoop. Leuke foto's! Op naar jullie volgende verhaal.
    Xxx

  • 13 Juni 2014 - 16:55

    Anthony :

    Dat ziet er lekker uit! Ja jij ook hoor Jur :-).
    Wat hebben ze dat gaaf gedaan met die verse ananas. Zo kun je ze hier niet kopen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie en Jury

Actief sinds 10 Okt. 2009
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 50127

Voorgaande reizen:

20 Februari 2020 - 15 Maart 2020

Vietnam

07 Februari 2019 - 03 Maart 2019

De Filipijnen

06 Februari 2018 - 23 Februari 2018

Myanmar

02 September 2017 - 21 September 2017

Roadtrip Italië

29 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Indonesië

21 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Cambodja & Thailand

15 Januari 2011 - 05 Februari 2011

Ons Thailand avontuur

Landen bezocht: