Dag 7 en 8 Chaing Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu Dag 7 en 8 Chaing Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

Dag 7 en 8 Chaing Mai

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Jury

23 Januari 2011 | Thailand, Chiang Mai

Ik had gisteren geen puf meer om een verhaaltje te schrijven, dus vandaag 2

Gister zijn we om 7.00 opgehaald voor een dagtrip naar Chiang Rai. We zaten in niet zo'n gezellige bus helaas, met fransen en italianen. Iedereen was erg op zich zelf en er werd niet met andere gesproken, nou dan niet toch. De busrit zou 4 uur duren en zijn onderweg eerst gestopt bij een hotspring en later bij een prachtige witte tempel, dat was net een sprookje zo mooi!!
Eenmaal aangekomen bij de Golden Triangle (hier komen Birma, Thailand en Laos samen) zijn we op een bootje gestapt en naar Laos gevaren waar we even de tijd hadden om op het kleine marktje rond te lopen. Daarna hebben we geluncht en zijn we gestopt om de grensovergang naar Birma te bekijken. Heel apart om dat zo te zien.

Later op de dag hebben we een bezoek gebracht in het dorp van de long necks, die kleden ed aan het weven waren. Deze mensen leven afgesloten van de buiten wereld, ze mogen bijv. kostenloos naar het ziekehuis en het dorp er naast brengt ze elke dag eten. Ze spreken onderling ook hun eigen taal. Er zijn 6 van deze dorpen in Thailand. Hierna zijn we weer 3 ½ uur naar Chiang Mai terug gereden en hadden er totaal 600 km opzitten. We waren om 21.30 weer terug in het guesthous en zijn lekker gaan slapen, we waren kapot.

Dag 8

Vandaag zijn een uur rijden van Chiang Mai een jungle flight gaan doen, wat echt een SUPER ervaring is. Je word in een tuig gehangen en vast geklikt aan een lijn en dan roets je van de ene naar de andere boom op 40 mtr. hoogte fantastisch :-) De langste die we gedaan hebben was 300 mtr. van boom naar boom. We hebben er 3 uur overgedaan om 33 platvormen te nemen. Om 13.30 hebben we lekker geluncht jaja met gekookte aardappelen.
Om 15.00 waren we weer terug in het guesthous. We hadden vanmorgen al uitgecheckt omdat we vanavond om 21.45 naar Phuket vliegen.
Misschien dat we ons zo nog even lekker laten masseren.

• 23 Januari 2011 - 09:06

Woenk:

leuk om te lezen dat het jullie zo goed bevalt,nu begrijp je hoe lekker het is om op deze manier te reizen,ik wil niet meer anders,geniet ze in phuket, en als jullie weer terug zijn komen we zeker even langs.

• 23 Januari 2011 - 09:17

Crool:

Oh waanzinnig lijkt me dat die jungle flight!!! Wel eens op tv gezien!!! Zo Cooooool! Wat maken jullie weer een hoop mee he....
    De katjes gaan goed, ze bespringen me inmiddels hahaha... Nee hoor, ze draaien lekker om de benen en na hun eten als ik een staafje geef zitten ze allebei te knorren... Levi is echt een viespeuk, ik dacht, nou valt mee in de tuin, tot ik achter de bank keek! hahaha, lag in een deuk... Een klein varkentje is het!
    Liefies, geniet in phuket en kijken weer uit naar het volgende verhaal en de foto's!
    Dikke kus!!!

• 23 Januari 2011 - 13:57

Renate:

Wat een mooie foto's en ervaringen, wat een prachtige reis he. Erg stoer die jungle flight, gaaf hoor!

geniet van prachtig Phuket, lekker even uitrusten van alle indrukken.
    Grtx, Renate

• 23 Januari 2011 - 14:41

Marenka:

Broertje type jij ook eens wat. Mag wel een beetje prietpraat hoor :) nee serieus, zo leuk om elke keer te lezen wat jullie meemaken daar. Verheug me al op t volgende verhaal. Enne chique foto van broer die aan dat jungle flight touw. Haha

Nou dikke kus en sprak ma en pa nog. Ook de groetjes. Ik vertel ze de verhalen per telefoon xx

• 23 Januari 2011 - 15:10

Pootje:

Ziet er goed uit allemaal.
    Geniet ervan met volle teugen.
    WP

• 23 Januari 2011 - 19:20

Boelie:

Jullie doen wel een boel doedingen zeg leuk man! Dat wordt uitrusten als jullie thuiskomen krijgen we ook nog strandfoto's Deb? En monsieur de prietpraat, al hulp in huishouding gevonden? Tot gauw. X monsieur de alarm

• 23 Januari 2011 - 20:53

Michel En Debby:

jeetje wat cool zeg die duikvlucht:) die jullie gemaakt hebben!!!
    leuke foto's ook;)
    Best eng volgens mij als je dan ook echt moet springen......
    Wat een ontzettend gafe dingen maken jullie weer mee zeg!!!!!
    Lieverds geniet van elk moment...wij genieten met jullie mee...
    Dikke dikke KUS

• 24 Januari 2011 - 20:35

Jesse En Jasba:

goed verhaal weer. mooi he die witte tempel!
    prima tuigje Jur, haha. geniet van PhiPhi en doe de groeten aan Cella en Aiad. Zij zijn duikinstructeurs bij Visa Diving in de winkelstraat richting de pier. mochten jullie willen duiken doe het dan bij hun....
    oja, Jasba vliegt maandag ook naar Bangkok. ze kon al jullie verhalen niet meer weerstaan. Jeroentje ook niet die vliegt ook binnenkort....