Snorkel trip & terug naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu Snorkel trip & terug naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

Snorkel trip & terug naar Bangkok

14 Maart 2020 | Thailand, Bangkok

Woensdag 11 maart

Vandaag hebben we vrij weinig gedaan, we zijn bij het resort gebleven en hebben lekker in zee en in net zwembad gezwommen. Het is weer zo verschrikkelijk warm maar toch lig ik in de zon en zweet pareltjes. In de sauna zweet ik nog niet eens zo, nou dat zegt genoeg. Jury ligt lekker onder de parasol en leest een boek.

Om 12.00 uur hebben we weer massage aan het strand. 'S avonds eten we een hapje bij ons resort op het strand en zien wat verderop een vuurshow.

Donderdag 12 maart

Vandaag hebben we een snorkeltrip en worden bijtijds opgehaald. We hebben een rit van ongeveer 15 minuten in een overkapte pickup, waar we samen met een Thais en een Russisch stel inzitten. Niemand zei goedemorgen dus wij hadden al zoiets lekker onbeschoft en hopen dat er andere leuke mensen op de boot zitten. Maar helaas dit keer hebben we pech. We zitten met Thaien en oostblokkers opgescheept vandaag. Het is een grote boot waar 40 man opgaat en we zijn met 20, ruimte genoeg dus. Iedereen is erg op zichzelf en wij gaan voor op de punt met onze benen over de reling in de zon zitten. Ze komen langs met leen snorkels maar wij hebben onze eigen spullen mee en voor wie er niet met een zwemvest wil zwemmen moet tekenen voor eigen risico. Wij tekenen samen met nog een ander en de rest gaat het water in met een zwemvest. We hebben 4 stops waarvan we er bij 3 kunnen snorkelen. Na ruim een uur varen gaan we het water in met onze onderwatercamera en zien best wel wat vissen, maar het koraal is grauw. Na 45 minuten gaat de toeter en moet iedereen weer aanboord en krijgen we lunch, een beetje aan de vroege kant maar goed. Er is heerlijk Thais gekookt door 2 vrouwen en het smaakt allemaal lekker. De volgende stop is dichtbij de vorige en is een natuurgebied waar we met z'n tweeën in een kano naar toe varen. We trekken de kano het witte zandstrand op en maken wat foto's, genieten van het mooie uitzicht en er hangt een schommel dus we gaan even schommelen. Wat een leven zo, ik hou d'r van! We varen weer terug naar de boot en gaan nog even zwemmen voor wat verkoeling. Bij de 3e stop hebben we heel veel vissen gezien die nieuwsgierig vlak voor je bril langs zwemmen en we proberen ze aan te raken. Op de bodem en tegen de rotsen barst het van de zee egels dus we moeten goed opletten waar we zwemmen. Hele scholen met kleine visjes zwemmen voor ons langs en we zien 2 trompet vissen. Na een uur horen we de toeter weer en zwemmen we terug naar de boot. De laatste stop blijven wij nog even op de boot en lopen daarna over een lange vlonder naar het strand waar we even in de schaduw gaan zitten. Terug op de boot krijgen we nog een kipspies met wat fruit en varen we terug naar de haven waar we eerder opgestapt zijn.

Terug in het hotel gaan we op zitzakken liggen die bij ons op het strand staan en bestellen een smoothie en bekijken wederom de mooie zonsondergang.

Vrijdag 13 maart

Vanmorgen hadden we ons laatste ontbijt op het relaxte eiland Koh Chang. Om even voor negenen stond de taxi op ons ts wachten die ons terug naar Bangkok brengt. We gaan met de auto op de ferry die dit keer vol met auto's staat en er zitten veel toeristen op het bovendek die het eiland net als ons verlaten. Na zo'n 40 minuten varen zijn we weer op het vaste land en begint onze lange rit naar Bangkok. We hebben een vrolijke chauffeur die bijna geen engels spreekt en dus gebruik ik google vertalen. Erg handig in sommige situaties. Jury zit te Netflixen en ik heb lekkere muziek op Spotify opstaan.

We hebben een korte plaspauze halen flesjes water en voor de lunch bananencake en chips. Om maar eens lekker gezond te doen. Het is aardig druk onderweg en staan door wegwerkzaamheden even in de file. Bij de tweede stop loopt Jury even de Burger King binnen om een wooper te halen. We rijden het drukke Bangkok binnen en zien overal de bekende roze/geel met groene taxi's rijden en natuurlijk de gekleurde tuktuk's die met hun knalpijpen toeristen rondrijden die het straatbeeld van Bangkok tekenen. De lucht is strak blauw en de zon brand op je huid het is niet normaal heet, we hadden gelezen dat de gevoelstemperatuur 44 gr. zou zijn vandaag, nou dat kan best wel eens kloppen pff.

Om 15.30 uur worden we voor het Chillax resort afgezet wat ik eergisteren voor een goede deal via Booking. com heb geboekt. En je moet de laatste dag goed afsluiten. We hebben een prachtige kamer met bubbelbad, dus meteen maar even lekker in bad na zo'n lange dag. Het hotel ligt op een korte afstand lopen van de bekende Khao San Road waar we in het verleden al vaker geweest zijn. Dus daar gaan we sraks heen en meteen een hapje eten. Ik ben even een stukje gaan lopen en Jury is even gaan liggen omdat hij misselijk is.

We lopen binnen een paar minuten naar de Khao San Road en strijken daarna neer bij ons favo restaurantje Magic Thai food by Max, als we in Bangkok zijn moeten we hier altijd eten. De eigenaar een Chinesche jongen herkend ons en komt ons begroeten en zegt dat hij het fijn vindt ons weer te zien. We bestellen springrolls en allebei pad thai met kip hmm, we smullen ik weet niet waarom maar hier smaakt het toch het best. In de straat loopt een man volgens ons spoorde hij niet helemaal want hij liep met een witte eend (happy) nou zo happy zag happy er niet uit. Hij had een kraag om met een lampje en zijn vleugels waren geknipt zodat hij niet kan vliegen, erg zielig. Ook lag er een hondje in de mand van zijn brommer die was al heel oud en lag te hijgen van de warmte.

We gaan weer een rondje lopen en moeten 215 thb afrekenen (€6.40). We zeggen Max gedag en zeggen hem dat we wel weer langs komen als we weer een keer in Thailand zijn. We kopen nog een beeldje voor thuis maar daar is eerst nog een afding spel aan vooraf gegaan. Dat vind ik zo leuk om te doen. We besluiten een laatste massage te nemen en dit keer een voet massage van een uur bij de salon waar we ook al vaker zijn geweest. We liggen buiten in lekkere stoelen en zijn mensen aan het kijken die voorbij lopen, de tent ernaast draait relaxte muziek en zo genieten wij van onze laatste avond. Om 23.00 uur lopen we terug naar het hotel en vinden we het welletjes voor vandaag.

Zaterdag 14 maart

Ik was alweer erg vroeg wakker maar gelukkig ben ik toch nog inslaap gevallen. We hebben lekker ontbeten en na het uitchecken lopen we naar een Tuk Tuk en onderhandelen wat over de prijs naar het station. Het is redelijk rustig op de weg en zijn al snel bij het station waar we voor 90bht 2 kaartjes voor de skytrain kopen die ons in 30 minuten naar het vliegveld brengt.

Het is toch altijd weer een feestje om terug in Thailand te zijn, maar helaas zit onze reis er weer op en vliegen we over 2.5 uur terug naar Nederland. We hebben weer een prachtige reis gemaakt en ik voel me bevoorrecht dat ik dit heb mogen beleven. Ik spreek voor mezelf als ik zeg dat ik écht verslaafd aan Asië ben en waar we in de toekomst zeker weer naar terug zullen keren!

Wij vertrekken in ieder geval weer naar huis met een backpack vol mooie nieuwe herinneringen.

• 14 Maart 2020 - 09:00

Sacha:

Wat een reis hebben jullie weer gemaakt. Een goede reis terug

• 14 Maart 2020 - 09:49

Alex:

Vriendjes, wat jaloersmakend allemaal. Veilige reis terug naar de hysterie in NL :-)

• 14 Maart 2020 - 13:52

Fieke:

Bedankt voor het "meereizen" en goede thuisreis!

• 14 Maart 2020 - 14:17

Ria:

Wat hebben jullie weer een geweldige reis gehad, wij hebben genoten van de reisverhalen.
    Voor straks een goede terug vlucht.

• 14 Maart 2020 - 15:18

Marenka:

Wat een geweldige ervaring rijker zijn jullie.
    Enorm genoten van de leuke verlagen. Net of je er een beetje bij bent
    Xx ook weer gezellig dat jullie terug zijn straks

• 14 Maart 2020 - 16:06

Renate:

Wat een gave verhalen weer Deb, was echt weer een fantastische reis! Wel thuis! xxx

• 14 Maart 2020 - 21:49

Marloek :

Goeie reis terug Deb!
    Inderdaad mooie herinneringen!!
    En bedankt weer voor je mooie verhalen!