Wauw, wauw en nog eens wauw - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu Wauw, wauw en nog eens wauw - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

Wauw, wauw en nog eens wauw

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Jury

04 Juni 2014 | Indonesië, Pangandaran

Dinsdag 3 juni

Ik heb erg slecht geslapen, heel veel wakker geweest, het hotel is prima alleen de bedden zijn vreselijk. Dus besloot ik om er om 6.15 uur uit te gaan en een strand wandeling te gaan maken, het zal vast heerlijk rustig zijn. Het was me toch druk op het strand, allemaal kinderen die met bootjes weg gingen en me gedag zeiden. Na een half uur terug gegaan naar het hotel en een bakkie koffie besteld om alvast op de tablet een slaapplaats te zoeken voor onze volgende bestemming. Om 8 uur heb ik Jury wakker gemaakt omdat we om 9 uur opgehaald zouden worden door Hendra die onze gids is voor vandaag. Jaja we gaan de Green Valley en de Green Canyon bezichtigen vandaag, iets waar ik echt zó naar uitgekeken heb. De rit zou ongeveer een uur duren en onderweg vertelde Hendra ons zijn verhaal over de sunami die hier in 2006 over de badplaats denderden. En hoe hij zijn vader uit het oog verloor en helaas nooit meer is terug gevonden. Echt zo shocking omdat van iemand te horen die dat meegemaakt heeft, kreeg er gewoon kippenvel van. Onderweg kwamen we ook nog huisjes tegen die nog niet herbouwd waren. De badplaats is weer redelijk herbouwd. Na 15 minuten zijn we gestopt bij een kokosnoot fabriekje en lieten ons zien hoe deze opengemaakt worden en van hun jasje worden ontdaan. Jury mocht ook even hakken en uiteraard mochten we het kokosnoot water proeven. Daarna zijn we naar achter gelopen en kwamen we in een klein dorpje aan waar ze rietsuiker en poppen maakte, erg leuk omdat dat zo gezien te hebben. Eindelijk waren we na een hobbelige rit aangekomen bij de Green Valley, de wegen zijn in dit gebied behoorlijk slecht en zitten overal gaten in de weg. Wat is het hier mooi!!! nadat we door de jungle zijn gelopen kwamen we bij een grot aan waar we met een andere gids zijn gaan zwemmen, hoe verder we de grot in zwommen hoe donkerder het werd en zagen we vleermuizen rond vliegen. Daarna zijn we door een waterval heen gezwommen en klommen we over rotsen heen om er aan de andere kant weer door heen te zwemmen. Nou ik vond het best wel een beetje eng moet ik zeggen, maar ik heb het toch gedaan. Toen hebben we ons stroomafwaarts door het riviertje mee laten voeren. Wat een geweldige ervaring! Beneden zijn we aardig moe van het zwemmen weer in de auto gestapt om door te rijden naar de Green Canyon. Daar zijn we in een bootje gestapt om door de Green Canyon te varen, wauw wat was dit prachtig mooi.
Een stuk paradijs op aarde.
Later nog geluncht bij een tentje aan het strand waar we een Duits meisje tegen kwamen die in haar eentje aan het backpacken was. Toen was het tijd om weer richting het hotel te rijden en zijn we eerst nog even gestopt bij de bamboe brug om daar wat foto's te nemen. Onderweg voelde ik me al niet helemaal lekker en aangekomen bij het hotel wilde ik mijn verslag gaan schrijven maar zou eerst even gaan pinnen bij een automaat. Ik ben 4 banken afgelopen en kon geen geld opnemen er zou iets met mijn account zijn, raar. Uiteindelijk de bank in Nederland gebeld en hebben ze mij pas terug gezet naar europa i.p.v. wereld, logisch dat Ik dus niet meer kon pinnen. De dame van de bank excuseerde zich en heeft per direct mijn pas weer omgezet en ik krijg de gemaakte telefoonkosten terug. Gelukkig is het opgelost, dat was wel even een stress momentje. Helaas niet meer aan mijn verslag toegekomen vandaar dat ik dat nu doe omdat ik echt buikkrampen kreeg en behoorlijk leeg liep.
Later ook nog de stoep voor het hotel onder gespuugd ik voelde me net zo'n dronken Engelse, vreselijk. Maar naar mijn kamer gegaan en Jury vroeg het personeel om een emmer voor naast mijn bed, nou die heb ik echt nodig gehad. Ik denk dat de lunch niet goed gevallen is of wat dan ook, ik heb me aardig beroerd gevoelt. Zonde om zo'n mooie dag zo af te sluiten. Vannacht allebei beroerd geslapen omdat het echt met bakken naar beneden kwam, wat een lawaai kan regen maken. Nu voel ik me redelijk een beetje slapjes nog. Ik ga zo maar proberen een geroosterd broodje te eten want we worden straks weer opgehaald en naar het treinstation van Banjar gebracht om naar Yogjakarta door te reizen.

  • 04 Juni 2014 - 10:26

    Marenka En Marcel:

    Wauw wat een toestand, wij zitten hier in de zon rustig op Ibiza. Marcel zit heerlijk aan een yoghurtje terwijl ik jullie verslag incl. Kotsverhaal voorlees. Heeeeerlijk hahaha. Geweldig dat jullie dat allemaal meemaken. Dat van het zwemmen in grotten en watervallen he. Niet dat ziek zijn na z'n vette belevenis. Nou hopelijk gaat het nu beter met je. Want je moet met de trein verder naar jullie volgende bestemming. Dikke knuffel van ons xxx

  • 04 Juni 2014 - 11:17

    Anthony :

    Wat gaaf om op deze manier één met de natuur te zijn. Was de gids nog een beetje lekker?
    Als je dan toch aan het zwemmen bent....:-).

    Gelukkig is het probleem met de bank opgelost. Dat is schrikken.
    Zonder geld rondreizen gaat een beetje lastig.

    Op naar het volgende avontuur.....

    xx

  • 04 Juni 2014 - 16:24

    Carool:

    Klinkt weer fantastisch!
    Gelukkig is het allemaal weer gefixt met de bank ;).
    Hoop dat je je vandaag weer beter voelt...
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie en Jury

Actief sinds 10 Okt. 2009
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 50180

Voorgaande reizen:

20 Februari 2020 - 15 Maart 2020

Vietnam

07 Februari 2019 - 03 Maart 2019

De Filipijnen

06 Februari 2018 - 23 Februari 2018

Myanmar

02 September 2017 - 21 September 2017

Roadtrip Italië

29 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Indonesië

21 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Cambodja & Thailand

15 Januari 2011 - 05 Februari 2011

Ons Thailand avontuur

Landen bezocht: