Onze eerste dagen in Bogor - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu Onze eerste dagen in Bogor - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

Onze eerste dagen in Bogor

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Jury

31 Mei 2014 | Indonesië, Bogor

Donderdag 29 mei

Eindelijk is het zover, onze reis naar Indonesië kan beginnen. Vanmorgen al ver voor de wekker wakker, gezonde spanning zullen we maar zeggen hihi. Ons vliegtuig vertrok om 12.00 uur naar Kuala Lumpur, Maleisië. Helaas de films aan boord waren oud of hadden we al gezien, Jury is toch een film gaan kijken en ik ben maar een aantal spelletjes yahtzee tegen de computer gaan doen, je moet wat. Uiteindelijk 2 slaappillen ingenomen om wat te slapen maar dat lukte niet heel erg ook omdat we aardig wat turbulentie hadden, maar af en toe toch even weg gezakt en een paar uurtjes geslapen, toch ook anders omdat het overdag is.
Om 7.10 uur (lokale tijd) kwamen we aan op het vliegveld van Kuala Lumpur waar we 1 1/2 moesten wachten op onze aansluiting naar Jakarta. Gelukkig ging dit allemaal erg snel. Om even voor negenen vertrok ons vliegtuig richting Jakarta en aan boord begonnen we allebei te knikkebollen, niet zo raar voor ons was het immers bedtijd (1.30 uur) en We waren allebei ook een beetje weeïg, denk door de hele reis en omdat het vliegtuig best wat heen en weer ging, gelukkig was dit ook snel weer over. Na 2 uur vliegen landde om 9.00 uur het vliegtuig op de luchthaven van Jakarta en na het halen van ons visum stonden we met een half uur al buiten. Dat ging gelukkig allemaal erg snel. Daar waar we werden opgewacht door Asep onze chauffeur, die ons in 1 1/2 uur door het drukke verkeer naar ons hotel in Bogor heeft gebracht.
Eerst even lekker wat gegeten en daarna hebben we even 3 uurtjes geslapen, we waren kapot. 'S avonds even wat gewandeld en hebben we wat gegeten in een grote shopping mall. Weer terug in het hotel besloten we om ons lekker te laten masseren, even lekker relaxen na zo'n lange dag. Ik dacht dat er een haarnetje lag dus die heb ik om mijn hoofd gedaan tegen de olie en eenmaal terug op de kamer zegt Jury, ik heb een sexy onderbroek voor je meegenomen dus ik heb tijdens de massage met een onderbroek om mijn hoofd gelegen i.p.v. een haarnetje whahahaha echt hilarisch. Jury zijn voet was door de reis en de warmte weer aardig dik dus nog even een zak met ijs geregeld bij de receptie, hopen dat het de rest van de vakantie meevalt! Zo het is nu 0.20 uur, ik zeg bedtijd, toedeledokie.

Zaterdag 31 mei

Na het ontbijt zijn we naar de Botanische tuin geweest waar we heerlijk gewandeld hebben. We moeten nog erg aan de warmte wennen, dus lekker op ons gemakkie. We werden steeds door de locals aangesproken en moesten met ze op de foto, wij leken wel de attractie. Later zijn we ook nog door scholieren geïnterviewd die met een werkstuk bezig waren. Best grappig.
In Bogor is het ook best druk, brommers, auto's en busjes gaan echt Kris kras door elkaar en maar toeteren. Wat een gekkenhuis. In de tuin merk je erg weinig van de drukte erbuiten. We dachten dat ze in Bangkok als idioten reden maar hier kunnen ze er ook wat van. Op sommige stukken staan een soort klaar-overs om je te helpen oversteken, anders kom je haast niet naar de overkant.

Later kwamen we een riksja tegen waar we zijn ingestapt, deze was eigenlijk maar voor 1 persoon dus we pasten er eigenlijk samen niet in, maar toch doen. We hebben zo vreselijk gelachen, op een gegeven moment was Jury even uitgestapt omdat we in een drukke straat moesten keren en toen viel het regenzeil naar beneden ik dacht dat ik in mijn broek pieste, de tranen rolde over m'n wangen wat een giller. Het was ook werkelijk geen gezicht 2 van die lange mensen in een riksja. We zagen ook helemaal niks. Om 14.00 uur maar een restaurantje ingegaan om te lunchen. Het zat er stampens vol met locals (wat een goed teken is) en we moesten een half uur wachten tot er een tafel vrij kwam, die we overigens met 2 andere mensen moesten delen. Geen probleem en we hebben gezellig gekletst en lekker gegeten. Daarna in een busje gestapt die je overal kan aanhouden en voor €0,30 rond brengt. Nu weer terug in het hotel om even bij te komen en mijn verslag te schrijven. Straks nog een hapje eten en dan niet te laat naar bed want de wekker gaat morgenochtend vroeg.

• 31 Mei 2014 - 15:58

Nathalie En Woenk:

Oh wat heerlijk om dit weer te lezen.
    Hilarisch dat haarnetje, waar blijft de foto?
    Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal!
    Groetjes

• 31 Mei 2014 - 15:58

Woenk:

wha haha met een onderbroek op je hooft daar had ik graag een foto van gezien,en had jury weer een optreden van zang en dans haha,heerlijk om weer ff zo mee te lezen, geniet met volle teugen maar dat zit wel goed bij jullie,slaap ze voor straks en ik wacht met smart op de volgende foto's en verhaal,selamat tinggal

• 31 Mei 2014 - 16:06

Marcel & Marenka :

Zo leuk om jullie verhalen te lezen. Echt briljant! Volgende keer niet teveel films thuis kijken he:)) blij dat jullie goed zijn aangekomen en dat alles goed gaat! Dikke kus en wacht met smart op t volgende verhaal...
    Ps. Ik ga nu naar pa en ma en zal spikey ff dikke knuffel geven namens jullie

• 31 Mei 2014 - 17:34

Pa & Ma:

Hier pa en ma, leuk om jullie verhalen te lezen. Zo te lezen hebben jullie het aardig naar jullie zin. En lachen jullie al wat af. Gaat het met je pootje al beter? Mama maakt zich toch beetje zorgen :)). Met spickey gaat het goed.
    Kus pa en ma.

• 31 Mei 2014 - 18:39

Ria Zwaan:

wat leuk om jullie zo te volgen, welterusten voor straks en genieten jullie ervan.xx

• 01 Juni 2014 - 20:03

Sacha:

Zo vakantie gangers, ziet er weer goed uit. Geniet

• 01 Juni 2014 - 20:15

Renate:

Zo te lezen vermaken jullie je daar wel in het verre Indonesië, heerlijk te lezen! Have fun!

• 01 Juni 2014 - 20:53

Debby:

Wat een leuke verhalen zeg. Ik zie t al helemaal voor me jullie lange slungels in zo'n klein karretje...haha
    Zo te lezen is t erg druk en warm, snap dat dat ff omschakelen is.
    Hebben jullie geen ladt van die Vulkaan uitbarsting?
    Geniet lekker moppies...kijk uit naar jullie nieuwe verhaal! X van ons♥

• 01 Juni 2014 - 22:22

Anthony:

Hoi lieverds,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Het blijft bijzonder hoe je in Nederland een vliegtuig instapt en vervolgens in een vreemd land uitstapt. De temperatuur daar zal zeker even tegenvallen.
    Ondanks dat jullie ver weg zijn, voelt het toch dichtbij door het lezen van deze verslagen :-).

Nou Jane niet te veel slingeren met Tarzan, en geniet van elkaar, alle nieuwe indrukken, mensen en ervaringen die jullie opdoen.

Hele dikke kus van ons alle drie!

Groetjes,

Richard & Leon & Anthony

• 04 Juni 2014 - 11:21

Alex Van Poppel:

Hey vriendjes,

wat een leuke trip zijn jullie aan het maken daar. Niet te veel slingeren he Deb, dat doe je maar snachts ...;-)

Geniet er van en doe ze de groeten daar van mij!!

x

• 08 Juni 2014 - 18:12

Spikey Carlos Pap Mam:

wat een mooi verslag en foto,s hier toevallig ook warm voor een keer
    net de honden uitgelaten spyke eet en slaapt goed.hij is lief hij boft
    we zijn veel thuis carlos gaat ook weer beter eten .Geniet er van
    Veel liefs kussen uit badhoevedorp