Zon, zee, strand in Follonica - Reisverslag uit Follonica, Italië van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand in Follonica - Reisverslag uit Follonica, Italië van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand in Follonica

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Jury

14 September 2017 | Italië, Follonica

Woensdag 13 september

Vannacht er slecht geslapen. Het duurde sowieso al even voordat ik in slaap viel want ik lag niet lekker. Ik heb sinds een dag of 5 weer last van een beknelde zenuw achter mijn schouderblad. Hier loop ik al vanaf februari mee en ben hiervoor onderbehandeling bij eenchiropractor. Na de vakantie heb ik weer een afspraak dus ik moet het nog even uitzingen. Misschien komen we één deze dagen een massage salon tegen. Hope so!!
Ik hoorde het poesje van gisteravond weer mauwen en ging kijken waar ze was. Ik kon haar nergens vinden en opeens kwam ze op me af gerend. Helemaal blij was ze om me te zien, te schattig echt.
We namen haar mee naar het andere gebouw wat bij de boerderij hoort om daar te ontbijten. De eigenaresse scheen zich al afgevraagd te hebben waar het poesje gebleven was. Wij vertelde dat ze waarschijnlijk in de woonkamer was blijven slapen wat bij ons gebouw hoorde. Het poesje was deze week door iemand bij de poort gezet en was niet van haar. Ze ging een advertentie zetten of iemand haar wilde hebben. Het gesprek ging moeilijk om dat ze erg slecht engels spreekt. Dit is ook iets wat ons opvalt, de Italian spreken over het algemeen slecht engels. Je zou toch denken dat als je een b&b runt of in een hotel werkt dat je de engelse taal moet beheersen.
Er werdt voor Jury een eitje gekookten voor mij een omelet gebakken. De tafel stond ook weer vol met zelf gebakken taarten. Heel goed verzorgd allemaal.

We reden rond 10 uur weg en gaan vandaag naar Follonica. Dit is een kustplaatsje aan de tyrreense zee in het noord westen van Toscane. We reden op een slingerweg door het prachtige Toscane. Deze route hadden we  bewust genomen ipv de snelweg. Ik deed al snel mij seaband om zodat ik niet misselijk zou worden van de slinger wegen. Dit zijn badstof bandjes die je om je polsen draagt met een drukpunten aan de binnenkant van je pols. Dit voorkomt zeeziekte, wagenziekte en werkt ook voor in de trein of vliegtuig. En het helpt. Normaal gesproken was ik allang strond misselijk geweest. We arriveerde om 12 uur bij het 4* resort wat we geboekt hadden. Dit keer even wat luxe. We meldde ons bij de receptie en kregen de sleutel van de kamer en een vaste parkeerplek toegewezen. De kamer was erg mooi, modern en van alle gemakken voorzien. Nadat we onze badkleding aangetrokken hadden liepen we naar het strand en iedere gast heeft zijn eigen ligbed en parasol. Dus het maakt niet uit hoe laat je komt je hebt altijd een bedje. Het is een smal mooi strand met wit zand en aan de rand naaldbomen. Het water was hier mooi helder wat aan de noord oost kust niet zo was. Hier hebben we de rest van de middag vertoeft. De lucht was strak blauw, 25 graden en geen wind. Heerlijk. Hier vermaken we ons wel de komende 2 dagen.
Er was een gym op het resort en Jury ging een uurtje sporten. Ik ben met hem meegegaan en heb 25 minuten mee gesport. Toen was ik het zat ook en ik was aardig bezweet. Voor we gingen sporten hadden we bij de wasserette de wasmachine aangezet om wat lange broeken te wassen. We hadden er namelijk niet op gerekend deze zo vaak aan te hebben, maar het was de afgelopen dagen nou eenmaal geen korte broeken weer geweest. Na een heerlijk douche gingen we eten. We liepen het restaurant van het resort binnen en waren bijna de enige. Iedereen had al gegeten want het was laat. Het restaurant zou om 21.30 uur sluiten dus we hadden nog een half uur om te eten. Na het eten zjjn we een potje gaan midgetgolven terwijl we op de achtergrond vals zingende Duitsers hoorde in de karaoke bar. Te erg echt. Met 2 punten verschil won Jury de partij.

Dit was het voor vandaag. Oogjes dicht en snaveltjes toe ;-)


Donderdag 14 september

Buon giorno  

Na heerlijk geslapen te hebben zijn we naar het restaurant gelopen waar het ontbijt buffet geserveerd werdt. Wat een keus en wat een heerlijke dingen. Het is een Duitse keten dus alles was goed verzorgd en lekker. Daarna zijn we naar het strand gelopen en neergeploft op een bedje. Het was 10.15 uur en al behoorlijk warm. Eerst maar eens de zee in. Rond 13 uur allebei geluncht met een tonijnsalade. Ik had gisteren in de kipsalade en daar zat komkommer in dus dat wilde ik vandaag weer in mijn salade. Omdat het personeel ook hier het engels niet goed beheerst was dit na wat gebaren en de kleur groen duidelijk wat ik bedoelde. De ober kwam terug en zei dat de komkommer op was. Oké. Ik bedankte hem en dan maar geen komkommer. Na de lunch hebben we tot 17.30 uur op het strand gelegen. Het was inmiddels wat gaan waaien maar omdat het zo warm was was dat wel lekker. Vanaf morgen zijn de weervoorspellingen hier minder en van het weekend gaat net regenen. Dan zijn wij alweer opweg naar onze volgende bestemming en gelukkig hebben wij 2 dagen genoten van zonnig en warm weer, en hebben we een lekker tintje. Na een heerlijke douche zijn we gaan eten en ja we waren dit keer ruim op tijd. Vanavond was er geen buffet maat ala carte. We kozen een voor en hoofdgerecht en het was allemaal erg smakelijk. De ober van vanmiddag bediende ons nu weer en vertelde me dat er morgen bij het beach restaurant weer komkommer zou zijn. Ik zei hem dat we morgen weer weg gaan. Hij vond het zo vervelend dat ik geen komkommer gehad had dat hij even later met een bordje komkommer aankwam, dat had hij even voor me geregeld. Mister nice guy, en ik bedankte hem. Italianen zijn gek op blonde vrouwen dus dat werkt in mijn voordeel. Lucky me ;-)
We zijn niet van het resort af geweest omdat hier eigenlijk alles was wat we op dat moment nodig hadden, zon, zee, ligbedjes, boek, lekker eten, drinken, ijsjes, luxe en elkaar. We weten dus ook helemaal niet hoe het centrum van Follonica eruitziet, maar dat boeit ons ook niet. Morgen rijden we weer door naar onze volgende bestemming.

Buena sera

  • 15 September 2017 - 08:06

    Marenka:

    Wat leuk om jullie reisverslagen te lezen. Elke keer weer een genot. Lekker even van de zon genoten en mijn Bro in THE GYM. Wtf haha ... nou op naar het volgende
    Verslag.
    Liefs van ons, en drive safe en enjoy. Xx

  • 15 September 2017 - 11:51

    Ria:

    wat een leuke verslagen schrijf jij toch, zo gezellig om te lezen.
    genieten jullie er maar lekker van.
    groetjes gijs en ria

  • 15 September 2017 - 13:00

    Lily:

    Hallo wat fijn dat jullie zo genieten wel jammer dat het daar ook af en toe slecht weer is .Ga verder reizen en zoek de zon op
    Kus van ons beide liefs papa mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie en Jury

Actief sinds 10 Okt. 2009
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 50118

Voorgaande reizen:

20 Februari 2020 - 15 Maart 2020

Vietnam

07 Februari 2019 - 03 Maart 2019

De Filipijnen

06 Februari 2018 - 23 Februari 2018

Myanmar

02 September 2017 - 21 September 2017

Roadtrip Italië

29 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Indonesië

21 Januari 2012 - 11 Februari 2012

Cambodja & Thailand

15 Januari 2011 - 05 Februari 2011

Ons Thailand avontuur

Landen bezocht: