Verona - Reisverslag uit Verona, Italië van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu Verona - Reisverslag uit Verona, Italië van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

Verona

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Jury

06 September 2017 | Italië, Verona

Dinsdag 5 september

Vanmorgen zijn we na het ontbijt in de auto gestapt. Zoals Geer en Goor zouden zeggen, met gierende banden weg hier hihihi. Om in Verona te komen moesten we 171 km rijden. We hebben weer wat straatjes van Milaan gezien want zowel de navigatie als de telefoon waren steeds het gps signaal kwijt. Na wat rondgereden te hebben was het signaal weer terug en zaten we gelukkig op de snelweg richting Verona.
We hadden de vorige avond een leuk b&b geboekt wat rustig gelegen ligt tegen een berg op 15 minuten loop afstand van het oude centrum. Om 12.30 uur kwamen we via een stijle slinger weg aan bij b&b Residenza Fontana del Ferro. We werden vriendelijk ontvangen door de eigenaresse Martha. Na een rondleiding kregen we een eigen sleutelbos zodat we altijd de poort en het huis in kunnen. We hebben een prima kamer met ruime badkamer op de eerste etage met balkon met een prachtig groen uitzicht. En wat een rust, heerlijk. Af en toe hoor je een kerkklok luiden, Italië barst namelijk van de prachtige kerken aangezien de Italianen erg gelovig zijn. Na de spullen uit de auto gehaald te hebben zijn we meteen via een 300 mtr stijle weg zo richting het oude centrum gelopen. We keken elkaar aan en zeiden ja dit is wat een oude stad moet zijn. De oude stad wordt omringd door een brede rivier met mooie oude bruggen om zo het oude centrum in te lopen. We hadden prachtig mooi en warm weer. Eerst maar wat eten, we lusten best wel wat. Op piazza delle Erbe, het centrale plein neergestreken en daar een lekkere salade gegeten. Daarna zijn we naar het balkon van Romeo & Giulietta gelopen en wat foto's genomen. Je kon ook op het balkon staan maar hiervoor moet je €12, betalen. Nou ik zie het zo ook wel. Overal op de muren staan met stift namen geschreven en ook pleisters en papiertjes. Morgen zouden wij ook een pleister meenemen en onze namen hierop schrijven om op de muur te plakken. Wat is dit een prachtige stad met allemaal kleine straatjes en gekleurde huizen. Verder gelopen en kwamen uit bij de arena. Dit is een oud afitheater en is één van de best bewaarde gebouwd 30 na chr. en 31 mtr hoog. Het wordt nu alleen nog gebruikt voor opera concerten. Ik vond het wat weg hebben van het Colosseum in Rome. Erg mooi! Sowieso is Verona echt een pracht stad. Ook hier bast het van de oude kerken, de één nog mooier dan de ander. Sommige hebben buiten op pilaren graftombes staan. Erg indrukwekkend. Via een lange straat met allemaal dure winkels met op de grond marmeren stenen, teruggelopen naar de b&b om even uit te rusten en ons weer om te kleden voor het avondeten. Maar we moesten een aardig stuk omhoog lopen eer we bij de b&b waren, pfff wat een klim. Maar we hebben jonge benen hahaha.
Om 21.30 uur bij de arena bij een pizzaria gaan zitten en een pizza besteld. Daarna nog een overheerlijk toetje, een latte machiatto en een italian koffie besteld, hmmm. Klaar om de teveel gegeten kilootjes er weer af te lopen tijdens de klim omhoog naar de b&b.

Woensdag 6 september

Vanmorgen even geen wekker gezet en ik werd om half 9 wakker. Eerst eens lekker douchen en mijn haren wassen. De douche in het hotel in Milaan had een pis straaltje dus daar kon ik mijn haar niet onder wassen. Wat kan een goede douche toch belangrijk zijn. Om half 10 zijn we aangeschoven bij het ontbijt wat prima verzorgd was. Verse jus, verschillende broodjes, gekookt eitje, div. vleeswaren, yoghurt, koekjes en taartjes. Wat een keus, heerlijk echt. Na het ontbijt zijn we eerst verder omhoog gelopen om daar bij een kasteel wat ligt op 84 mtr hoogte het uitzicht over de stad te bekijken. Wow wat een uitzicht. Daarna de stad weer ingelopen om de rest te bekijken. Om 14 uur op een wat kleiner plein wat gegeten en we kwamen tot de conclusie dat we alles wel gezien hadden hier. Om half 4 waren we terug bij de b&b en ben ik verder gegaan aan mijn reisblog. Heerlijk in alle rust op mijn balkon met een drankje en gewelig uitzicht.
Vanavond nog 1 keer naar het oude centrum geweest om een hapje te gaan eten. Het was giga druk op het plein bij de arena waar Pavarotti een concert zou geven. Er werden ons gratis kaarten aangeboden door een ouder Duits echtpaar die de plaztsen te hoog vonden. Dit hebben we afgeslagen omdat Pavarotti niet helemaal ons ding is. We wilde hem toch wel even horen zingen dus nog even een bakkie koffie op een terras gedaan.

Wat hebben we genoten van Verona en de fantastische b&b.
Morgen gaan we naar Venetië, op naar een dag met nieuwe bezienswaardigheden.

• 08 September 2017 - 08:21

Carool:

Heerlijk die verhalen weer :)
    Nu de tekst bij de beelden haha...
    Geniet lekker liefjes!! XXX

• 12 September 2017 - 16:35

Renate:

Hee daar, wat leuk om jullie te lezen! Milaan is jammer, maar Verona is ook prachtig he!