Met gierende banden weg..... - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu Met gierende banden weg..... - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

Met gierende banden weg.....

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Jury

18 Juni 2014 | Indonesië, Ubud

maandag 16 juni

We schrokken vanmorgen om 6.15 uur wakken door een krijsende baby pffff grrrr het lijkt wel of de muren hier van karton zijn zo dun dat het net lijkt of het in ons appartement is. Maar dat is gelukkig niet het geval fiewww. Er heeft ook de hele nacht een gekko in onze kamer gezeten die wat heen en weer wandelde over het plafond en de muren. Die liet even later ook horen dat hij er nog was haha. Deze homestay valt helaas tegen en is toe aan een goede schoonmaakbeurt. Ook de eigenaar is niet te pijlen het ene moment is hij vriendelijk en het andere moment weer chagrijnig dus hebben we ons verblijf hier verkort en besloten de laatste 2 dagen terug te gaan naar Sanur naar het hotel waar we al geweest zijn. Hopen dat het daar wat zonniger is dan hier zodat we onze laatste dagen nog even naar het strand kunnen. Het weer in Maleisië is erg slecht op het moment en daar pakt Indonesië het staartje van mee.

Om 8.30 uur kwam niet Nick maar een andere chauffeur waar ik de naam van vergeten ben ons ophalen voor onze trip naar de rijst terrassen Jatiluwih. Ook dit was anderhalf uur rijden, maar dat was het zeker waard. Wat een prachtige terrassen, wauw en ook zo uitgestrekt. We waren er vroeg dus nog bijna geen toerist te bekennen. We mochten ook echt tussen de terrassen doorlopen. Leuk om te zien want hier werd de rijst ook geoogst en hadden op Java alleen de kleine stengels gezien die denk ik 1 of 2 maanden oud waren. De rijst kan tussen de 4 en 6 maanden geoogst worden. Toen weer richting Ubud gereden waar we nog een stop gemaakt hebben bij de Olifantengrot Goa Gadja. Dit stelde niet veel voor behalve de prachtige tuin. Hier maar kort rondgelopen en daarna zijn we terug naar het hotel gegaan. Heerlijk geluncht bij een restaurant schuin tegenover ons hotel en dat had aan de achterkant uitzicht over een rijstveld. Het was er zo rustig en dat terwijl het aan de voorkant aan een doorgaande weg ligt. Terug gegaan naar het hotel om even te zwemmen en te lezen bij het zwembad. Aan het einde van de middag hebben we over de markt en door de straatjes gewandeld en zijn 's avonds door een goede beoordeling op TripAdvisor bij een Mexicaan beland en hebben er heerlijk gegeten. Op de terugweg nog 2 brownies gehaald voor op de kamer en dan is het weer tijd om onze backpacks in te pakken want morgen vertrekken we voor onze laatste 2 dagen weer naar Sanur.

dinsdag 17 juni

Vanmorgen bij de Tree Monkeys ontbeten omdat we geen zin hadden in die chagrijn en we wilde gewoon yoghurt met muslie en fruit en geen geroosterd brood met jam of ei. Ook hier hadden we uitzicht over een rijstveld. Daarna zijn we naar het Monkey Forrest gelopen wat 10 minuten bij ons vandaan lag. We kochten wat banaantjes om de aapjes mee te voeren, maar ik was wat huiverig omdat Woenk een vriend van ons hier 2 jaar geleden gebeten is door een aap omdat hij zijn telefoon uit zijn zak wilde pikken en gisteravond toen we langs het Monkey Forrest liepen zagen we hoe een vrouw in haar arm gebeten werd omdat ze iets eetbaars in een tasje had zitten. Maar het viel mee gelukkig. We hebben er wat rond gewandeld en de aapjes banaantjes gevoerd. Er liepen ook hele kleintjes, echt zó schattig! Ook waren er aapjes die in een soort van gemaakte gracht gingen zwemmen, erg grappig om te zien. Aan het einde van de ochtend zouden we door Nick opgehaald worden en die zou ons naar Sanur brengen. We waren eigenlijk eerder klaar dan verwacht en wilde dus ook weg hier, met gierende banden haha. Bij de receptie gevraagd of ze Nick wilde bellen om ons op te halen. Hij zou met 5 minuten komen dus we zijn vast naar de weg gelopen om daar op hem te wachten, maar 20 minuten later nog steeds geen Nick. Toen was ik het zat en ben naar een andere taxichauffeur gelopen om over de prijs te onderhandelen en zijn we uiteindelijk daar ingestapt. Helaas voor Nick maar ik ga niet nog langer wachten. Onderweg hebben we nog een stop bij een waterval gemaakt en daarna doorgereden naar Sanur. Toen we weer aankwamen bij Puri Kelapa werden we warm ontvangen en kregen de zelfde bungalow als anderhalve week geleden. We hebben onze backpacks neergezet ons omgekleed en zijn meteen doorgelopen naar het strand. Na geluncht te hebben zijn we op een bedje neer geploft. Helaas werd het na 2 uurtjes bewolkt en kwam er een zeewind opzetten, dus zijn we terug gelopen naar het hotel en zijn bij het zwembad gaan liggen. Weer uitgebreid lekker gegeten bij een restaurant waar we al een keer gegeten hadden, gezellig met live muziek. Als afsluiter onze voeten nog lekker laten masseren.

• 18 Juni 2014 - 07:49

Carool:

Hi moppies,

Wat een heerlijke verhalen, prachtige foto's!

Maandag het hele verslag naar je moeder gestuurd Deb, dus zij kan het grootste deel ook lekker lezen voordat jullie terug zijn. :) De foto's lukte me niet, moet ik me een keer in gaan verdiepen.
    Katjes geven jullie een mauwtje en een prrrrr-etje en wachten vol smart op jullie terugkomst :)

Dikke knuffel en goeie terugreis morgen. XXX

• 18 Juni 2014 - 14:22

Renate:

Prachtige die rijst terrassen, dat ken je uit de reisgids ja:-)
    Nog even genieten van de laatste momenten daar!

• 18 Juni 2014 - 14:49

Anthony:

Ach wat schattig!!

• 18 Juni 2014 - 23:57

John Lilz:

Hallo jullie eten toch wat af he als je het maar naar je zin hebt
    Je moeder had het steeds maar over een boot in malaisie
    maar dat klopt daar was wat mee was een onderzeeboot geworden
    nou voor de rest gaat alles goed gr kussen van spyke