Bandung en Pangandaran - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu Bandung en Pangandaran - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Debbie en Jury - WaarBenJij.nu

Bandung en Pangandaran

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Debbie en Jury

03 Juni 2014 | Indonesië, Bandung

Zondag 1 juni

De wekker ging al om half 6 want om half 7 kwam Asep de chauffeur ons ophalen om ons naar Bandung te brengen. Hij kwam ons zo vroeg ophalen omdat in het weekend de bevolking zelf er vroeg op uit trekt en het wel eens druk kon zijn onderweg, nou idd en druk was het. Zeg maar gerust op sommige plekken een regelrechte verkeerschaos! en dat zo vroeg op de zondagochtend. We zijn via de Puncakepas gereden en onderweg nog even gestopt bij een theeplantage, waar we even rond gelopen hebben. Wat een mooi uitzicht! Helaas was onze chauffeur niet erg spraakzaam en gaf alleen antwoord op de dingen die we hem vroegen, dus ook geen informatie onderweg. Beetje jammer weer, we hadden hier allebei wel iets meer van verwacht. Na een korte stop voor een lunch kwamen we om 13.30 uur aan in ons guest house, een oase van rust midden in het drukke Bandung. Later op de middag zijn we nog naar een shopping mall geweest en na het eten terug naar het guest house en zijn we vroeg ons mandje in gegaan, aangezien we best moe waren.

Maandag 2 juni

Vanmorgen zaten we om 7.00 uur aan het ontbijt aangezien onze trein om 8.30 uur naar Banjar zou vertrekken. We zaten in de eerste klas coupe tussen een groep Amerikanen en een stel Hollanders, wat erg gezellig was. En wat een schitterende treinreis langs de rijstvelden, dit heeft het tegenvallen van gisteren goed gemaakt. Toen we om 12.00 uur aan kwamen op het station van Banjar hebben we meteen treinkaartjes gekocht voor woensdagochtend voor onze volgende bestemming. Daarna zijn we allebei in een aparte riksja gestapt (dit leek ons wel zo handig na de ervaring van de laatste keer) :-) om naar het busstation gebracht te worden, om verder te reizen naar de badplaats Pangandaran. We gingen zowat kapot van de hitte, maar onderweg bood een man met een busje aan om ons naar de eind bestemming te brengen. Echt dat busje viel zowat van ellende uit elkaar en had zeker 4 ton gelopen. Maar goed de beste man wist het gaspedaal aardig te vinden en heeft ons in anderhalf uur naar Pangandaran gebracht. In Nederland zou hij meteen van de weg gehaald zijn en had ik ook zeker niet ingestapt, maar hier wel gewoon omdat het kan. En wat een mooi uitzicht weer onderweg! Na gisteren op tripadvisor gekeken te hebben had het hotel wat we gezien hadden nog 2 kamers vrij dus hebben we ons op de gok daar laten afzetten. Mocht het vol zitten kijken we ter plekke wel verder. Gelukkig hadden ze nog een kamer voor 2 dagen, wat ons prima uitkomt aangezien we woensdag weer verder gaan. We werden echt super vriendelijk ontvangen met een glas verse sap, gebakken banaan en cassave yummie nou dat ging er wel in na zo'n hobbelige lange rit. We kregen echt een super mooie kamer aan het zwembad met aan de overkant het strand. Later zijn we nog even een uurtje naar het strand geweest maar ook daar waren we weer een attractie. Iedereen keek ons aan toen we onze handdoek neer legde en in ons zwemkleding de zee in liepen. Vrouwen lopen hier niet in een bikini maar in lange kleding met vaak een hoofddoek. Ook hier moest ik weer op de foto met 5 jonge giechelende meiden. Het was zo warm dat we terug zijn gegaan naar het hotel voor een verfrissende plons in het zwembad, heerlijk!

• 03 Juni 2014 - 17:04

Anthony :

Geweldig dat hertje zo bij de zee. Mooi de foto's van de rijstvelden.
    Wel heel gaaf om zo mee te kijken.

xxx

• 03 Juni 2014 - 19:53

Carool:

Hi moppies.
    Gevonden!!! :)
    Heerlijk om de verhalen weer te lezen.
    Knuffels van jullie katjes en van ons ;)

• 03 Juni 2014 - 21:56

Debby:

Hey mopjes!! Wel slim 2 wagentjes voor jullie. Moest zo lachen bij t zien v d foto terwijl Jur ernaast stond....
    wat zal dat arme kereltje vetrapt hebben ;-)
    Fijn dat jullie nog genieten. Dikke kus♥